Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Καταργούνται σχολεία, γραφεία Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις


Η εφαρμογή του «Καλλικράτη» στη διοίκηση, στην εκπαίδευση και στο υπουργείο με τους αναρίθμητους οργανισμούς του θα στείλει τη νέα χρονιά δεκάδες εκπαιδευτικούς σε άλλο πόστο ή στο σπίτι τους.

Ριζικές ανατροπές στην «πυραμίδα της εκπαίδευσης» φέρνει νέος νόμος για την απλούστευση της οργανωτικής δομής των σχολείων, που έρχεται τον Ιανουάριο στη Bουλή.
Η πρωθυπουργική εντολή για «Καλλικράτη στις δημόσιες υπηρεσίες» οδηγεί στο...κλείσιμο των Γραφείων Εκπαίδευσης, στην κατάργηση δεκάδων ολιγοθέσιων σχολείων, στη συγχώνευση Οργανισμών του Υπ. Παιδείας, στη δραστική μείωση των διευθύνσεων της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου καθώς και στην πλήρη ανακατανομή του προσωπικού.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Eθνους της Κυριακής»
1. Καταργούνται τα 295 Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης κι ενοποιούνται σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο οι περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε κάθε περιφέρεια.
2. Συγχωνεύονται ή καταργούνται περισσότερα από 300 ολιγοθέσια σχολεία της ηπειρωτικής Ελλάδας.
3. Κόβονται στις μισές οι γενικές διευθύνσεις του υπ. Παιδείας, κι από τις 40 που λειτουργούν θα μείνουν 20.
4. Συγχωνεύονται ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Eρευνας (ΚΕΕ) με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών παιδείας βασίζεται στα συμπεράσματα μελέτης του Ιδρύματος Τσάτσου, που παραγγέλθηκε από το ΥΠΕΠΘ. Σε αυτή κρίνεται αναγκαίος και άμεσος ο «Καλλικράτης» στη διοίκηση, στα σχολεία και στο ίδιο το υπουργείο με τους αναρίθμητους Οργανισμούς του. Δεκάδες εκπαιδευτικοί θα βρεθούν σε άλλο πόστο ή και στο σπίτι τους τη χρονιά που έρχεται.
Κλονίζεται συθέμελα ύστερα από 30 χρόνια που υφίσταται ως έχει το οικοδόμημα της διοίκησης των σχολείων, σπρώχνονται στη συνταξιοδότηση δεκάδες διευθυντές των Γραφείων Εκπαίδευσης των οποίων οι θητείες λήγουν οσονούπω, ενώ επιστρέφουν στα σχολεία τους όλοι οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές που ήταν αποσπασμένοι σε αυτά.

Η ηγεσία του υπουργείου φέρεται αποφασισμένη να «συμμαζέψει» τη διοικητική πυραμίδα. Γι' αυτό και προχωρά στην κατάργηση μιας ολόκληρης διοικητικής βαθμίδας, που θα της αποφέρει τεράστια εξοικονόμηση χρήματος από ενοίκια κτιρίων, μισθούς, λειτουργικά έξοδα κ.ά. Ήδη σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας, ενημερώθηκαν για την ανάγκη εξορθολογισμού της διοίκησης οι περιφερειακοί διευθυντές από τους οποίους ζητήθηκαν προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος.

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Από τους 40 διευθυντές θα μείνουν οι μισοί
Χάνουν τις θέσεις τους τουλάχιστον 20 διευθυντές του υπουργείου Παιδείας, αφού οι 40 γενικές διευθύνσεις μειώνονται στις μισές. Μελετώνται ήδη εσωτερικές μετακινήσεις και ανακατανομή του προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες των διευθύνσεων. Το μεγάλο πρόβλημα του υπουργείου Παιδείας, όπως και σχεδόν όλης της δημόσιας διοίκησης, είναι η μη εξειδίκευση των υπαλλήλων, η έλλειψη υπαλλήλων ΠΕ Εκπαίδευσης καθώς και η έλλειψη επιμόρφωσης πάνω στα νέα δεδομένα διοίκησης των γραφείων.
Χαρακτηριστικά μας αναφέρουν ότι από τους 545 διοικητικούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ είναι ζήτημα εάν γνωρίζουν τον χειρισμό του Η/Υ οι 45!
Στο υπ. Παιδείας υπηρετούν 442 μόνιμοι υπάλληλοι, 545 διοικητικοί, 707 αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων και 100 αορίστου χρόνου (ειδική κατηγορία).

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πέφτουν «τίτλοι τέλους» για ολιγοθέσια της περιφέρειας

Η συγχώνευση των σχολείων θα γίνει με αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια, σύμφωνα με την ηγεσία του υπ. Παιδείας. Η κατασκευή νέων δρόμων, όπως για παράδειγμα, η Εγνατία, ή η Ολυμπία οδός που κατασκευάζεται, δημιουργούν νέα δεδομένα, κι εκεί που κάποιες ορεινές περιοχές ήταν απομονωμένες, τώρα έρχονται πιο κοντά σε μεγάλες πόλεις και κεφαλοχώρια. Όπου λοιπόν η πρόσβαση για τους μαθητές σε σχολεία μεγάλων χωριών καθίσταται καλύτερη, εκεί θα υπάρξει και κατάργηση του μικρού κι απομονωμένου σχολείου.

Περίπου 2.000 είναι τα ολιγοθέσια σχολεία σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα των οποίων όμως βρίσκονται διάσπαρτα στο Αιγαίο και στα μικρονήσια. Ακριβώς πριν από 10 χρόνια ήταν 2.963, ενώ στη δεκαετία του ΄60, έφθαναν τα 8.956, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε για τα λειτουργικά προβλήματα των μικρών σχολείων, ο κ Χρήστος Σαΐτης, επικ. καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ο ίδιος, αναλύοντας τον προβληματισμό περί της κατάργησης αυτών των μικρών σχολείων, αναφέρει:

«Τα ολιγοθέσια και περισσότερο τα μονοθέσια κοστίζουν περισσότερο στο κράτος, αφού τα συνολικά έξοδα λειτουργίας τους (συντήρηση κτιρίων, αναλώσιμα υλικά, μισθοί δασκάλων) κατανέμονται σε λιγότερους μαθητές. Τα ολιγοθέσια μπορούν να χαρακτηρισθούν ως αντιοικονομικοί και αναποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί, αφού το υψηλό κόστος λειτουργίας τους παρέχει χαμηλό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Με αυτή την έννοια, τα «ατροφικά» κυρίως σχολεία με 5-12 μαθητές, είναι πανάκριβοι δημόσιοι οργανισμοί».

ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
Πηγή: Εφημερίδα ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, 27/11/2010

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Συγχωνεύσεις σχολείων λόγω μνημονίου


ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ - ΜΑΜΟΥΘ ΜΕ 3.000 ΜΑΘΗΤΕΣ
Σβήνει το «σχολείο της γειτονιάς» ανατρέποντας την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών μαθητών και Εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο Παιδείας προωθεί σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων με στόχο την εξοικονόμηση πόρων από το λειτουργικό κόστος των μικρών και μεσαίων σχολικών μονάδων. Το εκπαιδευτικό δυναμικό θα εξαναγκαστεί σε μαζικές μετακινήσεις για την κάλυψη των θέσεων που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της ένταξης της Παιδείας στα περιοριστικά μέτρα για τις προσλήψεις που επέβαλε η τρόικα στο Δημόσιο (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις).

Σύσκεψη
Οι διαδικασίες για τη μετάβαση στο μητροπολιτικό μοντέλο σχολείου προωθούνται άμεσα από το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο περιφερειακός διευθυντής Αττικής, Γ. Κουμένιος, έχει συγκαλέσει για σήμερα σύσκεψη με τη συμμετοχή των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών εκπαίδευσης με οδηγίες να ανοίξει τη συζήτηση περί συγχωνεύσεων. Επισήμως το γραφείο του διευθυντή επικαλέστηκε, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του «Ε.Τ.», ότι αντικείμενο της σύσκεψης είναι η ενημέρωση για τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα της περιφέρειας.

Ανοικτό είναι, σύμφωνα με συνδικαλιστικές εκτιμήσεις, ακόμη και το ενδεχόμενο των μηδενικών προσλήψεων για την επόμενη σχολική χρονιά παρά τις διαβεβαιώσεις ότι επρόκειτο να απορροφηθούν τουλάχιστον οι εναπομείναντες διοριστέοι του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Η δραματική μείωση των προσλήψεων φέτος (λιγότερες από 3.000), κάτω από το μισό του συνήθους προγραμματισμού, παρά την πρωτοφανή αύξηση των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών {άγγιξαν τις 12.000), θεωρείται τροχιοδεικτική βολή. Πρώτα δείγματα γραφής έδωσε ήδη το υπουργείο Παιδείας από την αρχή της χρονιάς καταπίνοντας τα κοινωνικά προγράμματα της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στα οποία έβρισκαν καταφύγιο οι πιο αδύναμες κατηγορίες του μαθητικού πληθυσμού.

Τα νεότερα είναι ότι οδηγείται σε ντε φάκτο κατάργηση και ο δημοφιλής θεσμός των αθλητικών σχολείων (174 Γυμνάσια και 57 Λύκεια), όπου πέρυσι φοιτούσαν 11.000 μαθητές. Το υπουργείο, τρεις μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ακόμη τροφοδοτήσει τα σχολεία αυτά με το αναγκαίο αυξημένων προσόντων προσωπικό (προπονητές κλπ.), ενώ έκοψε τα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών-αθλητών από το σχολείο στους χώρους άθλησης μεταθέτοντας στους γονείς τη σχετική ευθύνη. Παράλληλα ενέταξε στο ΕΣΠΑ τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τους οποίους δεν πληρώνει, ενώ διακινδυνεύει να μην εγκριθεί η σχετική δαπάνη από την αρμόδια διαχειριστική αρχή.

Το μοντέλο που αντιγράφουν στο υπουργείο Παιδείας είναι το πορτογαλικό. Στην Πορτογαλία έχουν δρομολογηθεί από πέρυσι λουκέτα σε όλα τα σχολεία του πρώτου κύκλου βασικών σπουδών (της αντίστοιχης με την ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση) που αριθμούν λιγότερους από 21 μαθητές. Αυτά είναι χιλιάδες, διασκορπισμένα σε διάφορες περιοχές μιας τεράστιας αγροτικής ζώνης που υπάρχει στην Πορτογαλία, όπου πλέον οι μαθητές αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις και να μένουν όλη τη μέρα εκτός σπιτιού. Η πορτογαλική κυβέρνηση προσπαθεί να ενώσει σχολεία με δυναμικό 3.000 μαθητών και περισσότερους από 400 καθηγητές ανά μονάδα εξοικονομώντας δαπάνες από τη συγκέντρωση υποδομών και προσωπικού.

Αντιδράσεις

Σήμερα στη χώρα που αποτελεί τον επόμενο στόχο των διεθνών κερδοσκόπων το ποσοστό των μη μόνιμων εκπαιδευτικών έχει εκτιναχθεί στο 40% ύστερα από κύμα μαζικών απολύσεων. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται ακόμη περί το 20%. Μετά την Πορτογαλία, που το έκανε μερικά χρόνια νωρίτερα, και η Ελλάδα εφαρμόζει ήδη σε ευρεία κλίμακα την πρακτική του περιοδεύοντος εκπαιδευτικού που γυρνάει από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσει ωράριο.

Χθες η κυβέρνηση δέχθηκε σφοδρή επίθεση εξ οικείων. Η ΠΑΣΚ δασκάλων με αφορμή διαρροές για μαχαίρι στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε ότι «κάθε σκέψη για περαιτέρω περικοπές αποτελεί όχι απλά κόκκινη γραμμή αλλά πραγματική αιτία πολέμου. Ας "γνωρίζουν καλά οι "ανώνυμοι κυβερνητικοί κύκλοι"», προειδοποίησε η ΠΑΣΚ, ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις που θα γίνουν με πρωτοπόρο τπν παράταξή μας, σε μια τέτοια περίπτωση, δεν θα έχουν προηγούμενο σε διάρκεια και σε ένταση».

ΤΗΣ ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ
Πηγή: Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, 24/11/2010

Υπό κατάργηση η βαθμολογία στο δημοτικό;


Ακούει συχνά τη λέξη «βαθµός» από τα χείλη των παιδιών της, ειδικά όταν τα ρωτά πώς ήταν η µέρα τους στο σχολείο. «Η δασκάλα βάζει σε όλους Α, ακόµα και σε εκείνους που δεν διαβάζουν πολύ», της παραπονιέται ο 10χρονος γιος της Αντώνης.

Όπως λέει στα «ΝΕΑ» η κ.Αννα Παυλίδου, χωρίς το κίνητρο του καλού βαθµού ο Αντώνης συχνά δεν αισθάνεται ότι υπάρχει λόγος να µελετά περισσότερο, αφού θα έχει την ίδια αντιµετώπιση µε τους συµµαθητές του που δεν προσπαθούν όσο εκείνος.
Για την κ. Παυλίδου και µεγάλη µερίδα των γονέων, η βαθµολόγηση της σχολικής επίδοσης των παιδιών είναι σηµαντικό εργαλείο.

∆εν είναι όµως λίγοι και εκείνοι που πιστεύουν ότι οι βαθµοί δεν προσφέρουν στα παιδιά. Ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες γίνεται συζήτηση για την επαναξιολόγηση της χρήσης της βαθµολόγησης στην πρώτη βαθµίδα της Εκπαίδευσης, µε φανατικούς υποστηρικτές και της µιας και της άλλης άποψης. Το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, πάντως, φαίνεται διατεθειµένο να επανεξετάσει τον τρόπο της βαθµολόγησης ή ακόµη και την κατάργηση των βαθµών.

Από το 1995 έχει καθιερωθεί βαθµολόγηση τριών ταχυτήτων στο δηµοτικό: στις δύο πρώτες τάξεις γίνεται µόνο «περιγραφική αξιολόγηση», στις τάξεις Γ’ και ∆’ εκτός από την περιγραφική αξιολόγηση χρησιµοποιείται κλίµακα βαθµολογίας µε µέγιστο το Αριστα (Α) και κατώτατο το Σχεδόν Καλά (∆) και στις δύο τελευταίες τάξεις ισχύει η αριθµητική κλίµακα που αρχίζει από το Αριστα (9-10) και καταλήγει στο Καλά (5-6).

«Στον παγκόσµιο εκπαιδευτικό χώρο είναι αδιανόητο να βάζεις σε ένα 10χρονο παιδί βαθµούς, γιατί δεν πρέπει να µάθει να συγκρίνει τον εαυτό του µε τους άλλους. Οι έρευνες δείχνουν ότι κίνητρα εξωγενή όπως ο βαθµός δεν επιδρούν θετικά στους µαθητές όσο τα ενδογενή, δηλαδή η κινητοποίηση να διαβάσει για τον εαυτό του», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Ελένη Καρατζιά, επίκουρος καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης στο Παιδαγωγικό Τµήµα ∆ηµοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστηµίου Πατρών.

Το 2003, από τη θέση της αναπληρώτριας πρόεδρου του Τµήµατος Ποιότητας της Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η κ. Καρατζιά και µια οµάδα εκπαιδευτικών είχαν εισηγηθεί την καθιέρωση της περιγραφικής βαθµολόγησης σε όλες τις τάξεις της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης. Ωστόσο η εισήγησή τους, λέει η κ. Καρατζιά, δεν έγινε ποτέ υπουργική απόφαση, αλλά έµεινε στο επίπεδο της συµβουλευτικής παρότι κατάφερε να επηρεάσει τη συγγραφή των µετέπειτα βιβλίων του δηµοτικού.

Η δηµιουργική µάθηση
«Όταν ο εκπαιδευτικός υποχρεώνεται να βάλει βαθµούς, συνήθως επικεντρώνεται στα µαθήµατα κορµού όπως η Γλώσσα και τα Μαθηµατικά και υποβιβάζει τον αθλητισµό και µαθήµατα όπως η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά. Ετσι, χάνονται οι δηµιουργικές πλευρές της µάθησης», λέει η κ. Καρατζιά και προσθέτει πως οι µαθητές της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης πρέπει να αξιολογούνται µε περιγραφικά σχόλια, αντί για αριθµητικό ή γραµµατικό βαθµό, όπως γίνεται στο βρετανικό εκπαιδευτικό σύστηµα. «Στη Βρετανία, ο εκπαιδευτικός δεν βαθµολογεί τους µαθητές του µε αριθµό αλλά µε σχόλια, βάσει της παρακολούθησης και των εργασιών τους καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς». Όπως επισηµαίνει, θεωρείται αντιπαραγωγικό να προωθούµε τον ανταγωνισµό ανάµεσα στα παιδιά. «Μπορούµε να συζητούµε για βαθµούς µόνο όταν τίθεται ζήτηµα εισαγωγής των µαθητών στην Ανώτατη Εκπαίδευση».

Η κ. Παυλίδου πάντως είναι από τους γονείς που επιθυµούν λεπτοµερέστερη βαθµολογία στο δηµοτικό. «Να βαθµολογούνται τα παιδιά και µάλιστα αυστηρά. Για παράδειγµα, όσον αφορά τη Γραµµατική είµαι κάθετη. Τα λάθη θα τα βρίσκουν πάντα µπροστά τους», λέει παρότι συµπληρώνει ότι στόχος δεν είναι ο βαθµός αλλά η µάθηση. «∆εν θέλω ο γιος µου να είναι µόνο καλός µαθητής. Με νοιάζει να µην έχει κενά. Αν µου φέρει στο σπίτι ένα διαγώνισµα, στο οποίο πήρε 6 και δω ότι του αξίζει, θα είµαι ευχαριστηµένη γιατί θα έχει έτσι ένα κίνητρο να το αυξήσει την επόµενη φορά σε 8, 9 ή και 10».

Οι αλλαγές του υπουργείου
«Επειδή αλλάζουµε ριζικά τα προγράµµατα, θα προωθήσουµε και ανάλογους τρόπους για την αξιολόγηση των µαθητών. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται και το σύστηµα βαθµολόγησης των µαθητών του δηµοτικού, που ενδεχοµένως να περιλαµβάνει και την κατάργησή της», λέει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραµµατέας του υπουργείο Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, κ. Βασίλης Κουλαϊδής.

«Εργαζόµαστε µε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για την αναµόρφωση των προγραµµάτων σπουδών τόσο της Πρωτοβάθµια όσο και της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Τα προγράµµατα σπουδών είναι πολυσύνθετες κατασκευές, που περιλαµβάνουν την επιλογή του περιεχοµένου (τι θα διδάξουµε), την επιλογή των µεθόδων διδασκαλίας (πώς θα διδάξουµε), τον χρόνο που αφιερώνουµε για κάθε ένα από τα στοιχεία του περιεχοµένου που έχουµε επιλέξει, αλλά και την αξιολόγηση των µαθητών» τονίζει ο κ. Κουλαϊδής. Γι’ αυτό τον λόγο, επισηµαίνει ο γενικός γραµµατέας, το υπουργείο έχει αποτυπώσει όλες τις πρακτικές αξιολόγησης σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Τι λένε οι ειδικοί
«Η βαθµολογία λειτουργεί πιεστικά στον ψυχισµό των παιδιών, ιδιαίτερα των ευαίσθητων, µε αποτέλεσµα να τους προκαλεί συµπτώµατα άγχους», επισηµαίνει η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος κ. Αλεξάνδρα Καππάτου. «Η αξιολόγηση ειδικά στο δηµοτικό επιδρά ποικιλοτρόπως και εξαρτάται από διαφορετικές παραµέτρους όπως η ωριµότητα, τα βιώµατα του παιδιού, αλλά και η σχέση που έχουν µαζί του οι γονείς. Οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις από το οικογενειακό περιβάλλον παίζουν καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που το παιδί εισπράττει την αξιολόγησή του». Ο βαθµός, επισηµαίνει η κ. Καππάτου, διαµορφώνει µια βαθµοθηρική στάση και συνείδηση και από το παιδί και από την οικογένεια, η οποία το αποµακρύνει από τον στόχο του που πρέπει να είναι η αγάπη για τη γνώση.

Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 26/11/2010

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Μείωση - ρεκόρ στις δαπάνες για την Παιδεία


Σε μείωση - ρεκόρ για την τελευταία 35ετία οδηγούνται οι δαπάνες για την Παιδεία, την οποία, όπως μας διαβεβαιώνουν τόσο ο πρωθυπουργός όσο και η υπουργός Παιδείας, η κυβέρνηση θεωρεί πολύ σημαντική προτεραιότητα για τη χώρα!

Για πρώτη φορά το ποσοστό των δαπανών για την Παιδεία βρίσκεται κάτω από το 3% του ΑΕΠ (Πίνακας 1).

Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει τις δαπάνες του υπ. Παιδείας-ΔΒΜΘ στο 2,96% του ΑΕΠ! Να σημειώσουμε δε, ότι στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται και αυτές της κατάρτισης (διά βίου μάθηση), της Γ.Γ Έρευνας και Τεχνολογίας καθώς και της Γ.Γ. Θρησκευμάτων. Ουσιαστικά, αν αφαιρέσουμε αυτές τις δαπάνες, που δεν αφορούν το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα στις τρεις βαθμίδες του, το ποσοστό για την Παιδεία που προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός είναι 2,75% (Πίνακας 2).

Είναι φανερό πως η κυβέρνηση σκοπεύει να διαλύσει βήμα-βήμα τη δημόσια εκπαίδευση. Θα τους αφήσουμε;

ΤΩΝ ΕΛΕΝΗΣ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ και ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ*

* Μέλη Δ.Σ. ΟΛΜΕ

Πηγή: Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ, 21/11/2010

.......................................................................


ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2011

Μείωση ρεκόρ για την τελευταία 35ετία με περικοπές της τάξης του -12 έως -18% είναι ο μποναμάς του προϋπολογισμού του Μνημονίου για την Παιδεία. Η πρόβλεψη για το 2011 είναι μόλις 6,2 δισ. ευρώ από 7,1 δισ. πέρσι. Για πρώτη φορά έχουμε μείωση των δαπανών και σε απόλυτες τιμές εκτός από τη μείωση του ποσοστού.



Συγκεκριμένα οι περικοπές είναι:

- στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 2.226.894.354,00 σε 1.905.755.000,00
-στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από 2.738.782.412,00 σε 2.419.181.000,00

-Στα Πανεπιστήμια από 1.065.469.932,00 σε 887.725.000,00

Στα ΤΕΙ από 405.034.002,00 σε 330.949.000,00



Οι νέες περικοπές θα έχουν δραματικές επιπτώσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στους εκπαιδευτικούς. Η κυβέρνηση θα βγάλει τα "επιπλέον" από νέες περικοπές στους μισθούς, από... μηδενισμό των διορισμών και των προσλήψεων, από μείωση των θέσεων εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μέσω εκατοντάδων συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων και ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και νέο ψαλίδισμα των λειτουργικών δαπανών των σχολείων και των ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Χρήστος Κάτσικας

Πηγή: Δικτυακός τόπος: www.alfavita.gr