Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Οι βάσεις εισαγωγής στα Διδασκαλεία της χώρας για το 2009

Για όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις επόμενες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Διδασκαλεία, δημοσιεύουμε σήμερα τις βάσεις εισαγωγής για όλα τα πανεπιστήμια όπου λειτουργούν διδασκαλεία:




Πηγή: Δικτυακός τόπος: www.alfavita.gr - Καραγιάννης Θωμάς

Κυριακή 10 Μαΐου 2009

Σεξουαλική αγωγή από την Ε΄ δημοτικού


Τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών από την Πέμπτη Τάξη του Δημοτικού προαναγγέλλει μέσω του ΕΤ ο υπουργός Παιδείας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος. «Είναι καλό να ξεκινά από πολύ νωρίς, από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού», αναφέρει στη δήλωσή του. Οπως αποκαλύπτει, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών υπάρχει στην ατζέντα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με επικεφαλής τον κ. Γ. Μπαμπινιώτη, το οποίο την ερχόμενη Δευτέρα θα πραγματοποιήσει μια από τις κρισιμότερες συνεδριάσεις του ανοίγοντας τη συζήτηση για το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Η δήλωση του υπουργού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να διαμορφωθεί νέο εκπαιδευτικό υλικό, ενώ εστιάζει στην ανάγκη να είναι ειδικά επιμορφωμένοι οι εκπαιδευτικοί που θα το διαχειριστούν. «Ενα τέτοιο υλικό θα ήταν επικίνδυνο στα χέρια μη επιμορφωμένων εκπαιδευτικών. Ούτως ή άλλως το θέμα απαιτεί ιδιαίτερα λεπτό χειρισμό σε συνεργασία και με το δάσκαλο της τάξης», επισήμανε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σωτ. Γκλαβάς.

Η δήλωση του υπουργού Παιδείας στον ΕΤ έχει ως εξής:
«Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι αλήθεια ότι απουσιάζει από τα ελληνικά σχολεία και πρέπει να φροντίσουμε για την προώθησή του. Και είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να προσεγγίσουμε με σοβαρότητα και χωρίς προκαταλήψεις γιατί αφορά σε μια σειρά από σοβαρές καταστάσεις, που σχετίζονται με τη σωματική και ψυχική υγεία. Πρόκειται για ένα καίριο θέμα και για τους μαθητές και για τους γονείς τους.

Ερωτήματα για τη σεξουαλικότητα από τους μαθητές μπορεί να προκύψουν σε μια σειρά μαθημάτων. Είναι λοιπόν σημαντικό η εκπαίδευση των παιδιών σε αυτό το θέμα να περνάει από διάφορα μαθήματα και ειδικότητες. Για αυτό απαιτείται όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι επιμορφωμένοι και να στηρίζονται σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό, που να συμφωνεί στην παιδαγωγική κατεύθυνση.

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση καλύπτει όλο το φάσμα των ηλικιών της εκπαίδευσης και είναι καλό να ξεκινά από πολύ νωρίς, από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού.

Ολες οι παραπάνω παράμετροι συνυπολογίζονται και βρίσκονται σε ευρύ διάλογο στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα από τα θέματα που συζητούνται. Γιατί η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δεν μπορεί να εισαχθεί στο ελληνικό σχολείο ούτε πρόχειρα ούτε αποσπασματικά. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την ορθή προσέγγιση του ζητήματος».

Επί του θέματος

Μέχρι τα 12 έτη η επεξήγηση

Οι οκτώ τόμοι που γράψαμε είναι δύο ταχυτήτων. Τα τετράδια για τους μαθητές Πρώτης έως Τρίτης Δημοτικού περιέχουν σκίτσα και κάθε μάθημα είναι μια μικρή ιστορία. Για τα παιδιά Τετάρτης έως Εκτης δημοτικού το περιεχόμενο γίνεται πιο θετικό. Παράλληλα υπάρχει και ένα βιβλίο-εγχειρίδιο για το δάσκαλο, που περιέχει την ύλη του μαθητικού τετραδίου, με επεξηγηματικές εικόνες. Η σεξουαλική αγωγή πρέπει να ολοκληρώνεται στα δώδεκα, αν επιχειρήσεις να τη διδάξεις σε 16χρονο θα γελάσει μαζί σου. Ο στόχος είναι να γνωρίσει το παιδί τη φυσιολογία της σεξουαλικής λειτουργίας. Αργότερα στο γυμνάσιο μπορεί να προστεθεί ένα μάθημα για τους κινδύνους και την παθολογία του σεξ, αλλά είναι λάθος να μαθαίνουμε το υγιές μέσα από το άρρωστο και κάτω από το πρίσμα του φόβου.
Θάνος Ασκητής
Νευρολόγος-ψυχίατρος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας


ΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ

Πηγή: Εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", 9/5/2009

Κυριακή 19 Απριλίου 2009

Κυριακή 5 Απριλίου 2009

Το 5% για την παιδεία, υποσχέθηκε ο Γ.Παπανδρέου


"Προτεραιότητα η Παιδεία"

Την αναμόρφωση της δημόσιας, δωρεάν παιδείας και του εκπαιδευτικού συστήματος σε πενταετές πρόγραμμα με αύξηση της χρηματοδότησης κατά 5% και τη διάθεση 2 δισ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου, μιλώντας σήμερα στο φόρουμ με θέμα "Μιλάμε για την παιδεία", που οργάνωσε ο Τομέας Παιδείας του κόμματος σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε ότι η επένδυση στη νέα γενιά είναι για τη χώρα ζήτημα επιβίωσης και εξόδου από την κρίση. Κρίση, στην οποία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως είπε, "κουρασμένη από τα αδιέξοδά της πελαγοδρομεί χωρίς σχέδιο εξόδου", εφαρμόζοντας την "πρωτοφανή πρακτική της επιβολής φοροεισπρακτικών μέτρων". Αυτό που θέλει ο τόπος, τόνισε, είναι "αλλαγή της κυβέρνησης και αυτό θα συμβεί πολύ σύντομα".

Σε ό,τι αφορά τις δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία, ο κ. Παπανδρέου επανέλαβε ότι η επένδυση στη νέα γενιά, η οποία αντιμετωπίζει τα μεγαλύτερα από ποτέ προβλήματα όπως η παγκοσμιοποίηση, η οικονομική κρίση και το μεταναστευτικό ρεύμα, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία για να μας οδηγήσει στην ανάπτυξη και την πρόοδο.

Στο πλαίσιο αυτό, δεσμεύτηκε για αύξηση της χρηματοδότησης κατά 5% την πρώτη πενταετία και τη διάθεση ενός δισ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο. Επίσης, δεσμεύτηκε για τη διάθεση του 2% από το ΑΕΠ στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας, για το διπλασιασμό των βρεφονηπιακών σταθμών κατά την πρώτη τετραετία, όπως και για το ολοήμερο σχολείο παντού.

Στο σχολείο θα παρέχεται υψηλής ποιότητας εκπαίδευση μέσα από τις φιλικές σχέσεις μεταξύ μαθητών - εκπαιδευτικών, με καλλιέργεια κριτικής σκέψης, ανάδειξη του ταλέντου και της ιδιαιτερότητας κάθε παιδιού χωρίς την ανάγκη φροντιστηρίου για την οποία σήμερα, όπως είπε, αιμορραγεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός κατά 4 δισ. ευρώ ετησίως (από μετρήσεις της τελευταίας πενταετίας).

Για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε αυτό το στάδιο στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, ο κ. Παπανδρέου σημείωσε ότι η εκπαίδευση θα παρέχει γνώσεις για τη δική μας πολιτισμική κουλτούρα, αλλά και των υπόλοιπων, την οποία πρέπει οι νέοι να μπορούν να αξιολογούν, την "πράσινη ανάπτυξη" και την κοινωνία της γνώσης, όπου ο νέος πρέπει να παράγει αξιακά "προϊόντα" και να δημιουργεί όχι αποστηθίζοντας, αλλά μαθαίνοντας να "κολυμπά", μέσω Διαδικτύου, στον "ωκεανό της πληροφορίας".

Επίσης, ο κ. Παπανδρέου δεσμεύτηκε για αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Ελλήνων της Διασποράς, όπως και των παιδιών με αναπηρία, με ειδικές ρυθμίσεις στην ειδική εκπαίδευση, καθώς και για την προώθηση της παιδείας στις μειονότητες και τα παιδιά των μεταναστών. Το σχολείο, συνέχισε, με τη βοήθεια των καθηγητών, θα είναι διαδραστικό ως προς και τη διαμόρφωση του διδακτικού υλικού, ενώ οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν πρέπει να φοβούνται την αξιολόγηση, θα έχουν συνεχή επιμόρφωση στους χώρους εργασίας τους και θα αμείβονται δίκαια.

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανέφερε επίσης ότι θα αλλάξει και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα οποία θα είναι αυτοδιοικούμενα και αυτόνομα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας (συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση) και θα αξιολογούνται από τους στόχους τους. Το εθνικό απολυτήριο θα αποτελεί το μέσο εισαγωγής των σπουδαστών και το κράτος θα διαθέτει ένα εγγυημένο ποσό για κάθε έναν, ο οποίος θα επιλέγει στη συνέχεια τον επαγγελματικό προσανατολισμό του.

Στο ανοιχτό, δημόσιο πανεπιστήμιο, τόνισε ο κ. Παπανδρέου, δεν έχει θέση η βία, η οποία αποτελεί μέσο αυταρχισμού είτε ασκείται από πλευράς κράτους είτε από μικρές ομάδες. Είναι ανάγκη, κατέληξε, να συγκροτηθεί εκ νέου η ΕΦΕΕ και τα άλλα όργανα του φοιτητικού κινήματος και προς την κατεύθυνση αυτή, έχει απευθύνει έκκληση η Νεολαία ΠΑΣΟΚ.

Σχόλιο σχετικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Στρασβούργο

"Η κυβέρνηση καταρρέει κάτω από το βάρος των αδιεξόδων της πολιτικής της και την αδυναμία της να χειριστεί τα προβλήματα που έχει συσσωρεύσει στη χώρα. Αυτή η αδυναμία -αλλά και αμηχανία- αποτυπώθηκε πλήρως στη συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού μετά το πέρας της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ", τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, μετά το τέλος των εργασιών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στο Στρασβούργο.

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, 5/4/2009

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

Ανακοινώθηκαν οι μεταθέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ανήλθαν σε 10224. Από τις παραπάνω αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 4905 (ποσοστό 47,98%).Οι μετατιθέμενοι οφείλουν να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους προκειμένου να πληροφορηθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες και την προθεσμία υποβολής δήλωσης τοποθέτησης σε αυτές. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μετά την ανακοίνωση της τοποθέτησής τους παρουσιάζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις νέες τους θέσεις μέχρι 19-6-2009. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση λήγει στις 31-8-2009. Οι Διευθυντές, Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και οι Διευθυντές Διευθύνσεων και Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν υπηρεσία μετά τη λήξη της θητείας τους.
Oι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης και δεν περιλαμβάνονται στις καταστάσεις, δεν μετατίθενται είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις είτε διότι οι μετατιθέμενοι συγκεντρώνουν περισσότερες μονάδες μετάθεσης.

Οι βάσεις των μεταθέσεων για φέτος έχουν ως εξής:

Κ.Π ΛΕΚ.ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΒΠΕΕΡ.
011 ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ11,66
021 ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 9,07
031 Α ΑΡΚΑΔΙΑΣ 10,75
032 Β ΑΡΚΑΔΙΑΣ 30,64
041 ΑΡΤΑΣ 9,99
051 Α ΑΘΗΝΩΝ 6
052 Β ΑΘΗΝΩΝ 8
053 Γ ΑΘΗΝΩΝ 7
054 Δ ΑΘΗΝΩΝ 45,89
061 ΑΧΑΙΑΣ 22,74
071 ΒΟΙΩΤΙΑΣ 8,25
081 ΓΡΕΒΕΝΑ 42,91
091 ΔΡΑΜΑΣ 999,99
101 ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 13,57
111 ΕΒΡΟΥ 42,97
121 ΕΥΒΟΙΑΣ 9,49
131 ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 7,25
141 ΖΑΚΥΝΘΟΥ 20,57
151 ΗΛΕΙΑΣ 8,16
161 ΗΜΑΘΙΑΣ 43,83
171 ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 8
181 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 35,15
191 Α ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 71,45
192 Β ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 66,23
193 Γ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 60,49
194 Δ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 55,2
195 Ε ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 50,73
201 Α ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 78,05
202 Β ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 68,64
203 Γ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 64,89
204 Δ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 60,57
211 Α ΚΑΒΑΛΑΣ 30
212 Β ΚΑΒΑΛΑΣ 20,32
221 ΚΑΡΔΙΤΣΑ 66,21
231 ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 35,54
241 ΚΕΡΚΥΡΑΣ 6,25
251 Α ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 15,75
252 Β ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 999,99
261 ΚΙΛΚΙΣ 999,99
271 ΚΟΖΑΝΗΣ 46,16
281 ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 10,75
291 ΚΥΚΛΑΔΩΝ 13,48
301 ΛΑΚΩΝΙΑΣ 999,99
311 Α ΛΑΡΙΣΑΣ 110,51
312 Β ΛΑΡΙΣΑΣ 77,45
313 Γ ΛΑΡΙΣΑΣ 70,48
314 Δ ΛΑΡΙΣΑΣ 74,15
321 ΛΑΣΙΘΙΟΥ 14,24
331 Α ΛΕΣΒΟΥ 6,25
332 Β ΛΕΣΒΟΥ 15,99
341 ΛΕΥΚΑΔΑΣ 999,99
351 Α ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 999,99
352 Β ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 78,54
353 Γ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 61
354 Δ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 55,99
361 ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 12,66
371 ΞΑΝΘΗΣ 30,99
381 ΠΕΛΛΑΣ 39,14
391 ΠΙΕΡΙΑΣ 56,22
401 ΠΡΕΒΕΖΑΣ 27,16
411 ΡΕΘΥΜΝΟΥ 9,5
421 ΡΟΔΟΠΗΣ 25,32
431 Α ΣΑΜΟΥ 23,57
432 Β ΣΑΜΟΥ 36,9
441 ΣΕΡΡΩΝ 47,24
451 ΤΡΙΚΑΛΩΝ 63,47
461 ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ 31,5
471 ΦΛΩΡΙΝΑΣ 88,07
481 ΦΩΚΙΔΑΣ 12,06
491 ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 33,14
501 ΧΑΝΙΩΝ 12
511 Α ΧΙΟΥ 51,9
512 Β ΧΙΟΥ 999,99
521 Α ΑΝΑΤ ΑΤΤΙΚΗΣ 10
522 Β ΑΝΑΤ ΑΤΤΙΚΗΣ 9,25
531 Α ΔΥΤ ΑΤΤΙΚΗΣ 12,25
532 Β ΔΥΤ ΑΤΤΙΚΗΣ 6,25
541 Α ΠΕΙΡΑΙΑ 15,49
542 Β ΠΕΙΡΑΙΑ 12,33
543 Γ ΠΕΙΡΑΙΑ 26,66

Τον αναλυτικό κατάλογο με τα ονόματα των μετατιθέμενων εκπαιδευτκών μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ: ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΕΤΑΤΙΘΕΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σάββατο 28 Μαρτίου 2009

Νέα εκπαιδευτικά ήθη... στην εσπερία


Προαιρετικά θα διδάσκονται τη βικτοριανή εποχή ή τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της Βρετανίας,
αναγκαστικά όμως καλούνται να μάθουν να χειρίζονται τέλεια τα blogs,το Twitter και τη Wikipedia (!!) σύμφωνα με προτεινόμενη διδακτέα ύλη!


Σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian, η διδακτέα ύλη διατηρεί κάποιους από τους παραδοσιακούς τομείς διδασκαλίας, δίνει όμως έμφαση στα σύγχρονα μέσα, στο Διαδίκτυο και στην περιβαλλοντική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα η πρόταση ορίζει ότι:

- Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν γνώση των blogs, podcast, της Wikipedia και του Twitter καθώς και να μπορούν να αποκτήσουν άνεση στον χειρισμό του πληκτρολογίου.

- Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να τοποθετήσουν συγκεκριμένα... γεγονότα σε χρονολογική σειρά. Ωστόσο κάθε παιδί θα κληθεί να μάθει δύο μόνο βασικές περιόδους της βρετανικής ιστορίας, με το σχολείο να καλείται να αποφασίζει ποιες θα είναι αυτές. Έτσι οι δάσκαλοι θα μπορούν να διδάσκουν βικτοριανή ιστορία ή τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά δεν θα είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν.

-Το νέο σύστημα θα ασχολείται και με κοινωνικά ζητήματα που αφορούν τη ζωή ενός παιδιού, όπως οι πιέσεις που ασκούν ομάδες συνομηλίκων, ο εκφοβισμός, καθώς και οι σχέσεις με την οικογένεια και τους φίλους.

Έτσι η μεταρρύθμιση, η οποία εάν εγκριθεί θα είναι η μεγαλύτερη για τα δημοτικά σχολεία της Βρετανίας εδώ και μια δεκαετία, αποσκοπεί στο να δώσει μεγαλύτερη ελευθερία στους δασκάλους να επιλέξουν σε ποιο κομμάτι θα εστιάσουν τη διδασκαλία τους.Την αναμόρφωση έχει αναλάβει να προτείνει ο Σερ Τζιμ Ρόουζ, για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης.

Πηγή: Δικτυακός τόπος: http://greece-salonika.blogspot.com, 28/3/2009