Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

«Συνάντηση – Έκθεση» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον





















ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Σύλλογός μας σας καλεί στα εγκαίνια της «Συνάντησης – Έκθεσης» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον, που θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008, και ώρα από 19.00 - 21.30 στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου.

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχει και ο Σύλλογός μας με το περιοδικό ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ που εκδίδει, θα διαρκέσει όλη την εβδομάδα από 22/9/2008 - 28/9/2008 στους χώρους του Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τα περιοδικά που συμμετέχουν στην έκθεση είναι:
«για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝτική Εκπαίδευση»,
«ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ», «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ», «ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ», «ΧΡΟΝΙΚΑ», “COMMUNICATION”,«ΑΜΦΙΒΙΟΝ»,
«ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΟΛΙΣ», «ΚΑΛΛΙΣΤΩ», «Μικρή ΑΡΚΤΟΣ»,
«ΜΝΗΜΕΙΟ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», «ΟΙΚΟΤΟΠΙΑ»


Η εκδήλωση οργανώνεται από:
* Το Περιοδικό της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε «για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝτική εκπαίδευση» και
* την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση –
Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας

Το πρόγραμμα της ημέρας των εγκαινίων έχει ως εξής:
1. Ομιλία του Ομότιμου καθηγητή Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Χ. Τσολάκη με θέμα: «Η γλώσσα των περιοδικών»
2. Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης, αντιπροσώπων των Συντακτικών Επιτροπών των περιοδικών, με θέμα: «Η συμβολή των περιοδικών στη διακίνηση ιδεών και στη δημιουργία νέων προσανατολισμών».


..................................................................................

Η «Συνάντηση- Έκθεση» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον, έχει στόχο:
* Την ανταλλαγή εμπειρίας, απόψεων και προβληματισμών σχετικά με τους στόχους και τις δυσκολίες στην έκδοση και τη διακίνηση των περιοδικών,
* Την καταγραφή του δυναμικού της πόλης μας που παράγει λόγο και δράση
* Την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και όλων των πολιτών, για τον πλούτο γνώσης και έρευνας που καταγράφεται στις σελίδες των περιοδικών.

Τόπος φιλοξενίας εκδήλωσης:
Κέντρο Ιστορίας, Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου 546 21
Τηλ. 2310 264 668, 2310 274 167 FAX 2310 274 710, email: kith@otenet.gr

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Π.Τ.Δ.Ε. - Α.Π.Θ. "ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ".

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

Στυλιανίδης εφ' όλης της ύλης: Αναπληρωτές, προετοιμασία νέας σχολικής χρονιάς, κολέγια, ποινές βαθμολογητριών, Αγία Σοφία

Συνεργασία για θέματα Παιδείας
Συνεργασία με τον υπουργό Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη είχε ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο κ. Στυλιανίδης σε δηλώσιες του μετά τη συνάντηση είπε ότι ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όλες τις προετοιμασίες που γίνονται ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.

Την επόμενη εβδομάδα θα ψηφιστεί νομοσχέδιο που απελευθερώνει από την ομηρία χιλιάδες αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μονιμοποιηθούν, είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Πρόσθεσε, ότι το νομοσχέδιο αυτό βάζει ξεκάθαρους κανόνες για το πόσο καιρό μπορεί να μένει κάποιος στην αναπλήρωση και στη συνέχεια να περνά εντός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης, ότι ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για τη δουλειά που έχει γίνει τους προηγούμενους μήνες ώστε η επόμενη χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα.
''Ηδη βρισκόμαστε δυο μήνες πιο μπροστά στα χρονοδιαγράμματα για τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών, προκειμένου να μην παρατηρούνται κενά στα σχολεία, φαινόμενο που για πολλές δεκαετίες το ζήσαμε με δυσάρεστες επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης'', είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι αυτή τη στιγμή έχει ήδη αποσταλεί στις περιφέρειες το 50% των βιβλίων και μέχρι τα μέσα Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή ώστε οι μαθητές να έχουν τα βιβλία τους στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ο κ. Στυλιανίδης απαντώντας σε ερώτηση σχετική με την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολεγίων είπε ότι το ζήτημα αυτό είναι σε εξέλιξη, ''αναμένουμε την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και θα προχωρήσουμε''.
Προηγουμένως όμως, είπε ο υπουργός Παιδείας, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, θα γίνει μια νομοθετική τακτοποίηση του χώρου αυτού, ώστε να μπορούμε να είμαστε έτοιμοι να προσαρμοστούμε στα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο κ. Στυλιανίδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσει η ρύθμιση αυτή και εντός του καλοκαιριού.

Αναφερόμενος στις ποινές σε βάρος των βαθμολογητριών που σχετίζονταν με τις διαρροές στις περσινές πανελλήνιες εξετάσεις είπε ότι η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και προστάτευσε την εγκυρότητα των εξετάσεων αποδίδοντας μέσω των πειθαρχικών μέτρων ευθύνες σε αυτούς που τις έχουν.
Ποινές δεν επιβάλλονται μόνο στις συγκεκριμένες βαθμολογήτριες είπε, αλλά και στην επικεφαλής τους.

Τέλος, ο κ. Στυλιανίδης κλήθηκε να σχολιάσει την βεβήλωση της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, και είπε ότι η Ελλάδα αγωνίζεται για να αναδεικνύει την ανάγκη προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας και των πολιτιστικών μνημείων που είναι ταυτισμένα με την ιστορική μας ταυτότητα και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Εμείς με τις συμπεριφορές μας, είπε ο κ. Στυλιανίδης, δείχνουμε προς τα πού πρέπει να κινείται ένα δημοκρατικό κράτος και καλούμε όλους τους γείτονές μας να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.

Πηγή: ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, 11/7/2008

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

4.500 δάσκαλοι προς συνταξιοδότηση - Μεγάλη φυγή λόγω ασφαλιστικού

Χωρίς δασκάλους αναμένεται να ξεκινήσει μια ακόμη σχολική χρονιά, αφού περισσότεροι από 4.500 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διπλάσιοι από την περσινή χρονιά, σπεύδουν να συνταξιοδοτηθούν ελέω ασφαλιστικού αλλά και νέας ρύθμισης του υπουργείου Παιδείας, που τους υποχρεώνει να υποβάλουν παραίτηση μέχρι τις 10 Αυγούστου.

Ο παραπάνω αριθμός δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να αυξηθεί στις 6 χιλιάδες μιας και η ρύθμιση του ΥΠΕΠΘ δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή στον κλάδο (σ.σ. η ψήφιση της συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή). Ήδη, βέβαια, ένα σημαντικό κομμάτι των εκπαιδευτικών έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης, υπό το φόβο των επερχόμενων αλλαγών στο ασφαλιστικό. “Οι αιτήσεις γίνονται αυτό το διάστημα. Μέχρι πριν από λίγο καιρό είχαν ξεπεράσει τις 4.500 στους δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ο αριθμός είναι διπλάσιος από πέρυσι και η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά την κυβέρνηση, η οποία χειρίζεται με αυτόν τον τρόπο το ασφαλιστικό. Οι συνάδελφοι φοβούνται ότι έπονται αρνητικότερες ρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και αρκετοί συνάδελφοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί εδώ και επτά-οκτώ μήνες και δεν έχουν πάρει ακόμα τα χρήματά τους, γιατί τα ταμεία δεν έχουν χρήματα”, τόνισε ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), Κομνηνός Μαντάς.

Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης θα φανούν, ωστόσο, άμεσα στην εκπαίδευση και δη στα δημοτικά σχολεία, στα οποία παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, μετά και την ανάπτυξη του ολοήμερου, σημαντικές ελλείψεις δασκάλων. Πέρυσι, που ήταν μια από τις χειρότερες χρονιές των τελευταίων χρόνων, η ΔΟΕ έκανε λόγο για περίπου 11.000 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (4.000 μονίμων και 7.000 ωρομισθίων), τα 2.360 των οποίων ανήκαν στους δασκάλους. “Εμείς λέμε ότι δάσκαλοι υπάρχουν. Εκτιμούμε ότι περίπου 5.000 δάσκαλοι βρίσκονται εκτός τάξης. Περίπου 2.000 κάνουν διοικητική δουλειά σε γραφεία εκπαίδευσης, άλλοι 1.000 στελεχώνουν την κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ και οι υπόλοιποι βρίσκονται σε βουλευτικά γραφεία. Το μόνο που έχει να κάνει το ΥΠΕΠΘ είναι να τους πάρει από εκεί, γιατί πρώτα πρέπει να καλυφθούν οι διδακτικές ανάγκες. Ας διορίσει διοικητικούς υπάλλήλους ή να αποσπάσει άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών, που δεν έχουν πρόβλημα”, σχολίασε ο κ. Μαντάς. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας παραδέχονται ότι η έλλειψη δασκάλων είναι χρόνιο φαινόμενο, για αυτό και η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αποφάσισε φέτος να μειώσει κατά 500 τις αποσπάσεις τους σε εποπτευόμενους φορείς, πανεπιστήμια και κεντρική υπηρεσία. Παρόλα αυτά, όπως πρόσθεσαν, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να καλυφθούν τα οποιαδήποτε κενά προκύψουν.

Γενικά, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2007-8 υπηρετούσαν 77.363 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 54.401 ήταν δάσκαλοι και οι 14.044 νηπιαγωγοί (σ.σ. οι υπόλοιποι ανήκουν στις ειδικότητες, που στελεχώνουν το ολοήμερο σχολείο).

Η ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ

Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή το ΥΠΕΠΘ, το χρονικό διάστημα που τίθεται ως προθεσμία παραίτησης των εκπαιδευτικών είναι μέχρι τις 10 Αυγούστου, ενώ με το ν. 3149/03 η παραίτηση έπρεπε να υποβληθεί μέχρι 31 Αυγούστου.

Τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΟΛΜΕ με επανειλημμένα υπομνήματά τους, κατά το παρελθόν, ζητούσαν, χωρίς αποτέλεσμα, να δοθεί δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται, εφόσον το επιθυμούν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. “Η νέα ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να παραμένουν στην υπηρεσία για ολόκληρη τη σχολική χρονιά, επειδή συμπληρώνουν τα αναγκαία συντάξιμα χρόνια μετά τις 10 Οκτώβρη, που είναι το τελευταίο όριο για την λύση της υπαλληλικής σχέσης, αν η παραίτηση υποβληθεί στις 10 Αυγούστου”, αναφέρει η ΟΛΜΕ σε νέα ανακοίνωσή της, προτείνοντας παράλληλα να υπάρχει δυνατότητα υποβολής παραίτησης των εκπαιδευτικών μέχρι και την 30ή Νοέμβρη.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Το υπουργείο καταργεί δομές
Του Θανάση Αγαπητού, προέδρου του 2ου συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Θεσσαλονίκης

“Ένα μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών -κυρίως γυναίκες, που δεν έχουν συμπληρώσει ακόμα την 35ετία- το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει πολλά στην εκπαίδευση αναγκάζεται να αποχωρήσει κάτω από το φόβο του ασφαλιστικού. Το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του, όπως διαπιστώσαμε και την περσινή χρονιά, αντί να δώσει ουσιαστικές λύσεις, καταργεί δομές, όπως είναι οι τάξεις υποδοχής και ένταξης, προκειμένου να εξοικονομήσει προσωπικό για να λειτουργήσει τις υπόλοιπες τάξεις των σχολείων. Ταυτόχρονα, το ωράριο των δασκάλων έχει επεκταθεί για να καλυφθούν οι ανάγκες των ολοήμερων, κυρίως, δημοτικών. Κατά τη γνώμη μου, αλλά είναι και η θέση που εκφράζει χρόνια ο κλάδος, το ΥΠΕΠΘ θα πρέπει να στέλνει εκπαιδευτικούς όχι με βάση τα οργανικά αλλά με τα λειτουργικά κενά (π.χ. οι εκπαιδευτικές άδειες, που δεν έχουν δοθεί ακόμα), τα οποία, όπως φαίνεται, δεν τα λαμβάνει ποτέ υπόψη του”.

Επιδεινώνονται οι όροι συνταξιοδότησης
Του Γιάννη Σωπασή, πρώην αντιπροέδρου ΠΟΣΕ-ΙΚΑ


Η μαζική έξοδος στη σύνταξη δημοσίων υπαλλήλων και ιδιαίτερα καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών έχει εξήγηση. Οφείλεται καταρχήν στο ότι η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση το νέο ασφαλιστικό νόμο για τους δημοσίους υπαλλήλους, ο οποίος είναι βέβαιο ότι θα επιδεινώσει τους όρους συνταξιοδότησης για μεγάλο αριθμό εργαζομένων στο δημόσιο.
Ένα άλλο ισχυρό κίνητρο είναι η εφαρμογή του νόμου 3655 του 2008, με τον οποίο ως γνωστόν μειώνονται σταδιακά οι επικουρικές συντάξεις. Έτσι “αναγκάζει” μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων, που ήδη έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, να συνταξιοδοτηθούν το συντομότερο δυνατό, επωφελούμενοι από τις διατάξεις του νόμου Ρέππα, ο οποίος δίνει το δικαίωμα απονομής σύνταξης σε μικρότερες ηλικίες και χωρίς σοβαρή μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

__________________________________________________

Εκπαιδευτικοί: Ανησυχούν για το μέλλον των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

Αναστάτωσε την κοινότητα των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), μερικά από τα οποία βρίσκονται σε φυλακές, η πληροφορία ότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σʼ αυτά θα μειωθούν φέτος κατά 50%. Ενώ συνήθως τις προηγούμενες σχολικές χρονιές οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που ζητούσαν να παραμείνουν στα ΣΔΕ είχαν ανακοινωθεί έγκαιρα (πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς), σήμερα ακόμη δεν υπάρχει καμία είδηση για την τύχη των φετινών ανανεώσεων. Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν η Αʼ, Γʼ και Εʼ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η Διεύθυνση του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) σχεδιάζει να μειώσει δραστικά το μόνιμο προσωπικό των ΣΔΕ.

“Αυτές οι δομές είναι δομές ουσίας, γιατί δίνουν απολυτήριο γυμνασίου σε ανθρώπους που η πολιτεία τους το χρωστάει. Κανένα τέτοιο σχολείο δεν θα πρέπει να θεωρείται ακριβό”, σχολίασε η αντιπρόεδρος της Εʼ ΕΛΜΕ-Θ και εκπαιδευτικός του ΣΔΕ Φυλακών Διαβατών, Άννα Ρογδάκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όνομα της, όπως και του Β. Μπάνου και της Μ. Γκρίζου, σύμφωνα με πληροφορίες τους, δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των αποσπασθέντων στο ΣΔΕ Διαβατών. “Η καταξίωση αυτών των σχολείων στη κοινωνία και στην εκπαιδευτική κοινότητα κατέστη εφικτή χάρη στο δημοκρατικό ιδρυτικό θεσμικό πλαίσιο που όριζε ως τώρα τη λειτουργία των ΣΔΕ αλλά κυρίως χάρη στον ʽεκπαιδευτικό πατριωτισμόʼ, πολύ συχνά κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, όπως για παράδειγμα στα ΣΔΕ των φυλακών της Λάρισας, του Κορυδαλλού και των Διαβατών, στο οποίο τώρα πια οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι με πολύ κόπο έστησαν το σχολείο, εμβρόντητοι και αναστατωμένοι, συζητούν ακόμη και το ενδεχόμενο της ομαδικής παραίτησης στην περίπτωση που δεν θα ανανεωθούν αυθαίρετα οι αποσπάσεις των συναδέλφων τους”, αναφέρεται σε υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ τριών εκπαιδευτικών, που εργάζονται στα ΣΔΕ, των Β. Μπάνου, Α. Ρογδάκη και Τ. Τρανού.

Το ΥΠΕΠΘ, από την πλευρά του, δεν επιβεβαίωσε την πληροφορία, σημειώνοντας απλώς ότι προχωρά στον προγραμματισμό του, στοχεύοντας στον εξορθολογισμό του συστήματος, στη μείωση των αποσπάσεων, όπου δεν χρειάζονται και στην έγκαιρη έκδοση των αποτελεσμάτων.

Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Πηγή: Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 10/7/2008

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2008

Παιδεία: Η μόνη σίγουρη επένδυση για κάθε χώρα


Η Παιδεία βρίσκεται διεθνώς σε στάδιο μεταλλαγής







Ραγδαίες και καταλυτικές είναι οι αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης διεθνώς, αφού όλο και περισσότερες χώρες διαπιστώνουν ότι μόνον επενδύοντας στη γνώση μπορούν να αντεπεξέλθουν στο σύγχρονο, διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, διασφαλίζοντας το μέλλον τους. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα «μεγαθήρια» όπως είναι οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία, η Γερμανία. Αφορά κυρίως τις μικρότερες χώρες, οι οποίες μελετούν αλλαγές, ώστε να εκσυγχρονίσουν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα. Το ίδιο θα... έπρεπε να γίνει στην Ελλάδα, όπου όλοι διαπιστώνουν τα προβλήματα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Μάλιστα, η κατάσταση κρίνεται ιδιαίτερα ανησυχητική εάν αναλογιστούμε τις μετριότατες επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στον διαγωνισμό PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Η Ελλάδα σε σύνολο 57 χωρών κατέλαβε την 38η θέση (το 2003 ήταν 30ή). Στα Μαθηματικά το 2006 ήταν στην 39η θέση, ενώ το 2003 σε σύνολο 40 χωρών κατέλαβε την 32η θέση. Στην Κατανόηση Κειμένου ο Ελληνες μαθητές βρέθηκαν στην 36η θέση, ενώ το 2003 ήταν στην 30ή θέση.

Οι κακές επιδόσεις πυροδότησαν τον προβληματισμό –ιδίως μετά τον διαγωνισμό του 2003– όμως τελικά τι έγινε; Ουδείς διάλογος επί της ουσίας.

Εναλλακτικές πολιτικές

«Η εκπαίδευση βρίσκεται διεθνώς σε ένα παρατεταμένο στάδιο μεταλλαγής. Ετοιμάζεται να απαλλαγεί από το κουκούλι της παράδοσης και των μεταπολεμικών επιλογών του κράτους πρόνοιας και να μεταμορφωθεί σε έναν οργανισμό καλύτερα προσαρμοσμένο στις ανάγκες μιας καινοφανούς όσο και ιδιαίτερα απαιτητικής εποχής. Τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού οργανισμού αναμένεται ότι θα προσδιορίσουν τελικά, όπως συμβαίνει πάντα, οι πρωταγωνιστές του πολιτικού συστήματος στη βάση των εκτιμήσεών τους για τις επικρατούσες συνθήκες, για την αξιοπιστία των προτεινόμενων εναλλακτικών πολιτικών και τις προσδοκώμενες από την εφαρμογή τους προοπτικές», ανέφερε χαρακτηριστικά στην «Κ» ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημήτρης Ματθαίου, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Συγκριτικής Εκπαίδευσης.

Η Ελλάδα φέτος φιλοξενεί το 23ο Παγκόσμιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Συγκριτικής Εκπαίδευσης, το οποίο πραγματοποιείται από αύριο έως και την Πέμπτη 10 Ιουλίου στην Αθήνα (στο ξενοδοχείο Τιτάνια) με χορηγό επικοινωνίας την «Κ». Οπως εξηγεί ο κ. Ματθαίου, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Συγκριτικής Εκπαίδευσης, ο στόχος του συνεδρίου είναι η συγκριτική μελέτη των σύγχρονων εκπαιδευτικών προβλημάτων, η παροχή τεχνογνωσίας σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Το θέμα του συνεδρίου είναι «Εκπαιδευτικές πολιτικές, σχολείο και ανώτατη εκπαίδευση σε μια εποχή αλλαγής σκηνικού, οπτικής και προσανατολισμού». Στο συνέδριο θα συμμετάσχουν συνολικά 114 καθηγητές πανεπιστημίου και ερευνητές, καθώς και 82 διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές από 36 χώρες (Αλγερία, Μαδαγασκάρη, Καμερούν, Νότια Αφρική, Αργεντινή, Βραζιλία, Μεξικό, Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Μεγάλη Βρετανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ισλανδία, ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν, Ιαπωνία, Μπαγκλαντές, Ιράν, Σιγκαπούρη, Καζακστάν, Τουρκία).

Πηγή: Εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 6/7/2008

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2008

Φωτογραφίες από την εκδρομή της Γαλλίας


Όλη η ομάδα μπροστά από τον Πύργο του Άιφελ

Η Αψίδα του Θριάμβου

Ο Πύργος του Άιφελ, όπως φαίνεται από το Τροκαντερό

Η Παναγία των Παρισίων

















Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η εκδρομή του Συλλλόγου μας στη Γαλλία. Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, 48 άτομα, μικροί και μεγάλοι, πέρασαν 12 μέρες ξενοιασιάς και θαύμασαν τόπους και αξιοθέατα, που θεωρούνται από τα πιο δημοφιλή στον κόσμο. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος, η παρέα πολύ καλή και όλα αυτά βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί μια από τις καλύτερες εκδρομές του Συλλόγου. Ευχόμαστε η επόμενη εκδρομή στη μακρινή Κίνα να είναι ακόμα καλύτερη. Ευχές για ένα καλό και όμορφο καλοκαίρι!!!