Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

Δάσκαλοι, οι μεγάλοι πρωταγωνιστές


Στήθος με στήθος έδωσαν φέτος τη μάχη των βάσεων εισαγωγής τα Παιδαγωγικά και οι Νομικές Σχολές.

Και μπορεί για μόλις 6 μόρια να κράτησε την πρωτιά η Νομική Αθήνας (18.893 έναντι 18.887 του Παιδαγωγικού Θεσσαλονίκης), ωστόσο τελικός νικητής στην κούρσα των βάσεων φέτος ήταν τα Παιδαγωγικά.

Κατάφεραν να προσελκύσουν τόσο μεγάλο αριθμό αριστούχων που ανάγκασαν τις Νομικές να υποχωρήσουν την ίδια ώρα που αυτά ανέβαζαν τις βάσεις εισαγωγής τους.

Το 2002 όποιος είχε 14.500
μόρια εισαγόταν στο Παιδαγωγικό Αθήνας, ενώ για να μπει κάποιος σ΄ ένα περιφερειακό Παιδαγωγικό (π.χ. της Ρόδου, της Θράκης ή της Κρήτης) του έφταναν και του περίσσευαν τα 13.000 μόρια. Από τότε μέχρι φέτος άλλαξε κάτι και αυτό επηρέασε τις βάσεις εισαγωγής. Το Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης απαιτεί τώρα 18.887 μόρια, ενώ το πιο χαμηλόβαθμο Παιδαγωγικό στη Ρόδο άνοιξε την είσοδό του με 17.941 μόρια. Οι πολύ καλές επαγγελματικές προοπτικές του επαγγέλματος του δασκάλου- άμεση πρόσληψη, παρά τις χαμηλές αποδοχές, που είναι περίπου το 50% του μέσου όρου των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης- έχουν πριμοδοτήσει, τα τελευταία χρόνια, τόσο τη στροφή χιλιάδων υποψηφίων προς τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης όσο και τις βάσεις εισαγωγής τους. Οι δάσκαλοι κάνουν αυτήν τη στιγμή το πιο περιζήτητο επάγγελμα στη χώρα.

«ΤΑ ΝΕΑ» είχαν προβλέψει
«Την έκπληξη αναμένεται να κάνουν φέτος τα Παιδαγωγικά Τμήματα (δάσκαλοι) καθώς όλα δείχνουν ότι, για πρώτη φορά, τουλάχιστον τα Τμήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα «χτυπηθούν» στήθος με στήθος, στο ύψος των βάσεων εισαγωγής τους, με τις Νομικές Σχολές των αντίστοιχων πόλεων, με πολλές πιθανότητες να τις ξεπεράσουν. Αρκετά απαιτητικότερα θα είναι φέτος, σε σχέση με πέρσι, και τα υψηλόβαθμα Τμήματα Μηχανικών και οι «ναυαρχίδες» των Οικονομικών, αλλά την πρωτοκαθεδρία, στην ομάδα των υψηλόβαθμων τμημάτων όλων των επιστημονικών πεδίων, θα έχει η Ιατρική Αθηνών, που «ερωτοτροπεί» με τα 19.500 μόρια!». «ΤΑ ΝΕΑ», 27/7/2009.

Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 26-8-2009, Χρήστος Κάτσικας

Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2009-10


Με τη σταδιακή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, αρχίζει η διαδικασία διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών για τη σχολική χρονιά 2009-10.


Τη σχολική χρονιά 2009-10 θα διοριστούν περίπου 6.400 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, στη διάρκεια του ίδιου σχολικού έτους αναμένεται να προσληφθούν περίπου 8.500 αναπληρωτές και 10.000 ωρομίσθιοι. Τις θέσεις αυτές θα διεκδικήσουν περίπου 175.000 εκπαιδευτικοί.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ Οι διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις κενές οργανικές θέσεις πραγματοποιούνται ως εξής:

α) Σε ποσοστό 60%, από όσους επιτυγχάνουν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κατά τη σειρά της βαθμολογίας.

β) Σε ποσοστό 40% από ενιαίο πίνακα αναπληρωτών, ο οποίος συντάσσεται για κάθε έτος και στον οποίον κατατάσσονται κατά σειρά που εξαρτάται από την πραγματική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του ΥΠΕΠΘ.

Παράλληλα, 402 εκπαιδευτικοί που είχαν συμπληρώσει την 30.6.2008 πραγματική προϋπηρεσία τουλάχιστον τριάντα (30) μηνών αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται με σειρά που εξαρτάται από την προαναφερθείσα συνολική προϋπηρεσία τους.

Ακόμη διορίζονται περίπου 1.100 εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει με τη λήξη του φετινού σχολικού έτους είκοσι τέσσερις (24) μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ.

ΟΙ ΟΡΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται από ενιαίο πίνακα στον οποίον κατατάσσονται, με αίτησή τους, οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατά σειρά που εξαρτάται από
α)... προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού, ένα μόριο για κάθε μήνα της προϋπηρεσίας τους,
β) σε όσους έλαβαν τη βαθμολογική βάση κατά τον τελευταίο προ της συντάξεως του ως άνω πίνακα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ένα μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα πάνω από τη βαθμολογική βάση,
γ) σε όσους έλαβαν τη βαθμολογική βάση κατά τον αντίστοιχο προτελευταίο διαγωνισμό, μισό μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα πάνω από τη βαθμολογική βάση. Όσοι υπάγονται σε περισσότερες της μιας από τις ανωτέρω περιπτώσεις λαμβάνουν αθροιστικά τα μόρια αυτών.

Προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομισθίου εκπαιδευτικού, νοείται αυτή που προσφέρθηκε: α) στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, β) στα Μουσικά Σχολεία, γ) στα Τμήματα Αθλητικών Διευκολύνσεων, δ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, ε) στα Ναυτικά Λύκεια, στ) στα Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα, ζ) στα Ολοήμερα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η) στα Εκκλησιαστικά Σχολεία, θ) στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, ι) σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών πριν από την αποχώρησή τους, εφόσον έχει προσφερθεί μέχρι 31.8.2005, ια) για την εφαρμογή του προγράμματος της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης, ιβ) για την εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, ιγ) στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και ιδ) στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που τελούν υπό τη διοικητική εποπτεία του αρμόδιου, σε κάθε κράτος, Υπουργείου των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά την ημερομηνία ένταξης των χωρών αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ
Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 29/6/2009

Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Η αξιολόγηση προ των πυλών...


Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εξέδωσε τις προτάσεις του πάνω σε βασικά εκπαιδευτικά θέματα όπως η αξιολόγηση, η επιμόρφωση κλπ. στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία.
Οι προτάσεις του χωρίζονται σε έξι ενότητες που περιλαμβάνουν:

α)Την αξιολόγηση των μαθητών,
β)Την αξιολόγηση των μαθητών,
γ)Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
δ)Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών,
ε)Τα σχολικά βιβλία,
στ)Την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.


Όσον αφορά τώρα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όπου και υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον η βασική πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου συνοψίζεται στη δημιουργία ενός μικτού συστήματος αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής) και δίνεται έμφαση στην αξιολόγηση κυρίως ποιοτικών στοιχείων της εκπαίδευσης. Επίσης η αξιολόγηση προτείνεται να είναι πιο διεξοδική σε άτομα που ενδιαφέρονται να στελεχώσουν την εκπαίδευση. Υπάρχει βέβαια πρόβλεψη για συμμετοχή στην αξιολόγηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων όπως είναι: ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, οι μαθητές, εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας κλπ. κάτι που πρόκειται να δημιουργήσει μεγάλη συζήτηση.
Ταυτόχρονα προτείνεται μια τριετή δοκιμαστική εφαρμογή των νέων μέτρων, κατά την οποία θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση εθελοντικά όποια σχολεία το ζητήσουν.

Το γενικό συμπέρασμα είναι πως κάτι κυοφορείται στο Βασίλειο της Δανιμαρκίας, αλλά έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να δούμε κάποιο σχέδιο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί χωρίς αντιδράσεις και έχοντας την γενική αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας...

Μπορείτε να επισκεφτείτε την σχετική σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και να κατεβάσετε τα θέματα που σας ενδιαφέρουν:
http://www.pi-schools.gr/paideia_dialogos/

Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Οι βάσεις εισαγωγής στα Διδασκαλεία της χώρας για το 2009

Για όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις επόμενες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα Διδασκαλεία, δημοσιεύουμε σήμερα τις βάσεις εισαγωγής για όλα τα πανεπιστήμια όπου λειτουργούν διδασκαλεία:




Πηγή: Δικτυακός τόπος: www.alfavita.gr - Καραγιάννης Θωμάς

Κυριακή 10 Μαΐου 2009

Σεξουαλική αγωγή από την Ε΄ δημοτικού


Τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών από την Πέμπτη Τάξη του Δημοτικού προαναγγέλλει μέσω του ΕΤ ο υπουργός Παιδείας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος. «Είναι καλό να ξεκινά από πολύ νωρίς, από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού», αναφέρει στη δήλωσή του. Οπως αποκαλύπτει, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών υπάρχει στην ατζέντα του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με επικεφαλής τον κ. Γ. Μπαμπινιώτη, το οποίο την ερχόμενη Δευτέρα θα πραγματοποιήσει μια από τις κρισιμότερες συνεδριάσεις του ανοίγοντας τη συζήτηση για το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Η δήλωση του υπουργού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να διαμορφωθεί νέο εκπαιδευτικό υλικό, ενώ εστιάζει στην ανάγκη να είναι ειδικά επιμορφωμένοι οι εκπαιδευτικοί που θα το διαχειριστούν. «Ενα τέτοιο υλικό θα ήταν επικίνδυνο στα χέρια μη επιμορφωμένων εκπαιδευτικών. Ούτως ή άλλως το θέμα απαιτεί ιδιαίτερα λεπτό χειρισμό σε συνεργασία και με το δάσκαλο της τάξης», επισήμανε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σωτ. Γκλαβάς.

Η δήλωση του υπουργού Παιδείας στον ΕΤ έχει ως εξής:
«Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι αλήθεια ότι απουσιάζει από τα ελληνικά σχολεία και πρέπει να φροντίσουμε για την προώθησή του. Και είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να προσεγγίσουμε με σοβαρότητα και χωρίς προκαταλήψεις γιατί αφορά σε μια σειρά από σοβαρές καταστάσεις, που σχετίζονται με τη σωματική και ψυχική υγεία. Πρόκειται για ένα καίριο θέμα και για τους μαθητές και για τους γονείς τους.

Ερωτήματα για τη σεξουαλικότητα από τους μαθητές μπορεί να προκύψουν σε μια σειρά μαθημάτων. Είναι λοιπόν σημαντικό η εκπαίδευση των παιδιών σε αυτό το θέμα να περνάει από διάφορα μαθήματα και ειδικότητες. Για αυτό απαιτείται όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι επιμορφωμένοι και να στηρίζονται σε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό, που να συμφωνεί στην παιδαγωγική κατεύθυνση.

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση καλύπτει όλο το φάσμα των ηλικιών της εκπαίδευσης και είναι καλό να ξεκινά από πολύ νωρίς, από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού.

Ολες οι παραπάνω παράμετροι συνυπολογίζονται και βρίσκονται σε ευρύ διάλογο στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα από τα θέματα που συζητούνται. Γιατί η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης δεν μπορεί να εισαχθεί στο ελληνικό σχολείο ούτε πρόχειρα ούτε αποσπασματικά. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την ορθή προσέγγιση του ζητήματος».

Επί του θέματος

Μέχρι τα 12 έτη η επεξήγηση

Οι οκτώ τόμοι που γράψαμε είναι δύο ταχυτήτων. Τα τετράδια για τους μαθητές Πρώτης έως Τρίτης Δημοτικού περιέχουν σκίτσα και κάθε μάθημα είναι μια μικρή ιστορία. Για τα παιδιά Τετάρτης έως Εκτης δημοτικού το περιεχόμενο γίνεται πιο θετικό. Παράλληλα υπάρχει και ένα βιβλίο-εγχειρίδιο για το δάσκαλο, που περιέχει την ύλη του μαθητικού τετραδίου, με επεξηγηματικές εικόνες. Η σεξουαλική αγωγή πρέπει να ολοκληρώνεται στα δώδεκα, αν επιχειρήσεις να τη διδάξεις σε 16χρονο θα γελάσει μαζί σου. Ο στόχος είναι να γνωρίσει το παιδί τη φυσιολογία της σεξουαλικής λειτουργίας. Αργότερα στο γυμνάσιο μπορεί να προστεθεί ένα μάθημα για τους κινδύνους και την παθολογία του σεξ, αλλά είναι λάθος να μαθαίνουμε το υγιές μέσα από το άρρωστο και κάτω από το πρίσμα του φόβου.
Θάνος Ασκητής
Νευρολόγος-ψυχίατρος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας


ΤΗΣ ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ

Πηγή: Εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", 9/5/2009

Κυριακή 19 Απριλίου 2009