Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Διάλεξη: "Ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στο σύγχρονο σχολείο"


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΠΘ «ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ»
ΤΘ 11196
54 110 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ «Μίλτος Κουντουράς» προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008 και ώρα 19:00 στη διάλεξη της κ. Ιωάννας Αρβανίτη, Σχολικής Συμβούλου 19ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Νομού Θεσσαλονίκης, με θέμα:

«Ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στο σύγχρονο σχολείο».


Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στη μεγάλη αίθουσα στο ισόγειο του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής.


Για το Δ.Σ. του Συλλόγου


Η Πρόεδρος ........................................Η Γεν. Γραμματέας

Ελευθερία Συρμαλόγλου .............................Μαρίνα Κούτρα

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

Ο υπολογιστής "των 100 δολαρίων" τώρα και στην Ευρώπη















Ο φθηνός φορητός υπολογιστής XO, παλαιότερα γνωστός ως «φορητός των 100 δολαρίων», πωλείται από τη Δευτέρα 17 Νοεμβρίου και στην ευρωπαϊκή αγορά στο πλαίσιο του προγράμματος «Πάρε ένα, δώσε ένα», μέσω του οποίου οι αγοραστές αποκτούν ένα λάπτοπ για τον εαυτό τους και χαρίζουν άλλο ένα στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Το ΟΧ του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος «Ένας Φορητός ανά Παιδί» (OLPC) κοστίζει γύρω στα 310 ευρώ και πωλείται μέσω του διαδικτυακού καταστήματος Amazon στις 27 χώρες της ΕΕ, καθώς και στη Ρωσία, την Ελβετία και την Τουρκία.

Το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του ΧΟ ανακοινώθηκε από τον Έλληνα ιδρυτή του OLPC Νίκολας Νεγκροπόντε σε συνέδριο για την πληροφορική στο χώρο της Υγείας που πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη.

Όπως αναφέρει το Yahooo Ιρλανδίας, ο Νεγκροπόντε δήλωσε ότι οι δωρεές του προγράμματος «Πάρε ένα, δώσε ένα» θα εστιαστούν στις 50 φτωχότερες χώρες του κόσμου καθώς και σε περιοχές όπου υπάρχουν εκτοπισμένοι πληθυσμοί λόγω πολέμων.

Το κόστος κάθε φορητού XO υπερβαίνει σήμερα κατά πολύ την προβλεπόμενη τιμή, ο Νεγκροπόντε ωστόσο υποσχέθηκε ότι ένας φορητός των 100 δολαρίων θα φτάσει στην αμερικανική αγορά στα τέλη του 2009.

Εξαιρετικές λειτουργίες συναντάμε στο νέο λάπτοπ με μπαταρίες που διαρκούν έως 21 ώρες, ενώ ενέργεια μπορεί να παραχθεί από ηλιακό συλέκτη και πεντάλ ποδιού. Έρχεται με λειτουργικό σύστημα Linux έκδοση Sugar ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά.

Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ & www.digitalnews.gr, 18/11/2008

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

35 χρόνια μετά...


35 χρόνια μετά και τα βασικά συνθήματα - αιτήματα των αγωνιστών του Πολυτεχνείου παραμένουν πάντα επίκαιρα!

Η ελευθερία είναι το απόλυτο ζητούμενο όλων των εποχών. Μπορεί να κατακτήσαμε την εθνική ελευθερία το '21, την πολιτική ελευθερία μετά το Πολυτεχνείο (από το 1974), αλλά σήμερα πασχίζουμε να κερδίσουμε την ελευθερία των συνειδήσεων και την απεξάρτηση το πολιτικής ζωής από το ρουσφέτι, τις εξυπηρετήσεις, τις διαπλοκές, τη διαφθορά, το νεποτισμό και την αναξιοκρατία. Πολύ σωστές και επίκαιρες είναι οι χθεσινές δηλώσεις (στο Νοσοκομείο Παίδων) του πρώην Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωστή Στεφανόπουλου για την σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα: «Υπάρχει μόνο κομματισμός. Τα κόμματα επιλέγουν ένα κομματικό στέλεχος, του δίνουν μια ιδιότητα, χωρίς καμία αξιοκρατική αξιολόγηση, κι αυτός καταλήγει να γίνεται πρωταγωνιστής ενός σκανδάλου».

Η παιδεία έχει αφεθεί εν πολλοίς στις τύχες της, χωρίς ουσιαστική χρηματοδότηση, με ανύπαρκτη συνεισφορά από τους Δήμους στους οποίους -στόχος είναι -μελλοντικά να ανήκει η αρμοδιότητα για τη λειτουργία όλων των σχολείων της χώρας. Με μεταρρυθμίσεις μόνο κατά το όνομα, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές προς τη βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Με αλλαγές όπως αυτή η τελευταία των βιβλίων, που δυσχεραίνουν, αντί να διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο. Με παντελής απουσία αξιολόγησης: θεσμών, προσώπων, λειτουργιών. Με τον εκφυλισμό της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων σε ένα θεσμό που εξυπηρετεί πρώτα τους λειτουργούς της (π.χ. εκπαιδευτικούς) και μετά τον ουσιαστικό κοινωνικό και πολιτικό στόχο της: τους μαθητές. Έτσι ενδιαφερόμαστε περισσότερο για το ποιους, πότε και πόσους εκπαιδευτικούς θα διορίσουμε παρά για το πώς θα κάνουμε καλύτερη και ουσιαστικότερη την εκπαιδευτική διαδικασία και τη διδασκαλία μέσα στην τάξη.

Τέλος, το τρίτο ζητούμενο, το ψωμί (τα προς το ζειν) αποτελεί και σήμερα βασικό αίτημα, παρόλο που οι Έλληνες έχουν αυξήσει αισθητά το βιοτικό τους επίπεδο μέσα σε αυτή την τριακονταπενταετία. Η μετανάστευση, οι αλλαγές των εργασιακών σχέσεων που συντελούνται τα τελευταία χρόνια εις βάρος των εργαζομένων, οι αντιασφαλιστικοί νόμοι, η συνεχής λιτότητα με τις μηδενικές ουσιαστικά αυξήσεις, η αύξηση της αδιαφάνειας και της αναξιοκρατίας στην εργασία και τέλος η πρόσφατη παγκόσμια οικονομική κρίση συνθέτουν ένα νέο σκηνικό που καθόλου ευοίωνο δεν είναι για τα χρόνια που έρχονται, ιδιαίτερα για τους νέους εργαζομένους. Η δημιουργία μιας νέας τάξης: των νεόπτωχων έχει ήδη αρχίσει να συντελείται παγκόσμια - ιδιαίτερα στις αναπτυγμένες οικονομίες- αλλά και στην Ελλάδα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το τεράστιο οικολογικό πρόβλημα, την αναζήτηση ενεργειακών πόρων και την ακρίβεια οδηγούν στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος καθόλου μα καθόλου ανθρώπινου για το μέλλον.

Τι μένει λοιπόν από όλα αυτά;
Μα το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε και που έχουν εφαρμόσει γενιές και γενιές ανθρώπων ως τώρα: αγώνας και πάλι αγώνας!
Είναι λοιπόν πάντα επίκαιρο τα βασικό αγωνιστικό σύνθημα της εξέργεσης του Πολυτεχνείου:
¨Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία!"
ΠΑΝΟΣ Χ.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

Αποσπάσεις εξωτερικού: Το κομματικό κράτος ξανακτυπά!
























Διακοπές με το υπουργείο Παιδείας
«Παρατράγουδα» στη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις θέσεις συντονιστών σε χώρες του εξωτερικού


«Η διαδικασία για την επιλογή συντονιστών εκπαίδευσης στο εξωτερικό φαίνεται ως μια προμελετημένη και καλοστημένη διαδικασία. Οι υπερτερούντες σε μετρήσιμα κριτήρια κατετάγησαν έσχατοι, γιατί δεν διέθεταν κομματική ταυτότητα και φυσικά "υστέρησαν" στη συνέντευξη. Οι φίλα προσκείμενοι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκπαιδευτικοί κρίθηκαν και πάλι "άριστοι", αν και υστερούν σε προσόντα και κριτήρια».
Με τον τρόπο αυτόν περιέγραψε ο αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) κ. Θ. Καραγιάννης την πρόσφατη διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις θέσεις συντονιστών σε χώρες του εξωτερικού. Οι θέσεις αυτές αποτελούν τα τελευταία χρόνια «το φιλέτο» των αποσπάσεων για όσους εκπαιδευτικούς επιζητούν (και μπορούν να διεκδικήσουν) ένα διάλειμμα στο εξωτερικό, αλλά με διασφαλισμένα τα έξοδά τους και ει δυνατόν με παχυλές αμοιβές. Μάλιστα για χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Βέλγιο ή η Ολλανδία, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, αφού το ενδιαφέρον, όταν υπάρχει σχετική προκήρυξη, από εκπαιδευτικούς είναι πολύ μεγάλο. Οι αμοιβές άλλωστε είναι αξιοπρόσεκτες και αγγίζουν (ανάλογα με τη χώρα) τα 3.500 ευρώ τον μήνα, πλέον του μισθού που θα έπαιρνε ο εκπαιδευτικός στη χώρα μας.

Ετσι, όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί, στη διαδικασία για την επιλογή συντονιστών του εξωτερικού που έγινε στις αρχές φθινοπώρου «θριάμβευσε» η συνέντευξη εις βάρος των αντικειμενικών, μετρήσιμων στοιχείων (π.χ. πτυχία, γλώσσα, εκπαιδευτική προϋπηρεσία κτλ.). Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, υπήρξαν υποψήφιοι που στα μετρήσιμα κριτήρια απέσπασαν τις πιο υψηλές βαθμολογίες (π.χ. 16 μόρια, 15,5 κτλ.) αλλά κόπηκαν στη συνέντευξη, αφού οι βαθμολογίες τους κυμάνθηκαν σε μόρια όπως 25,33, 24,90... με άριστα το 35. Αντίθετα, συνεχίζουν, εκείνοι που επελέγησαν τελικά «αρίστευσαν» στη συνέντευξη με βαθμολογίες 34,17, 33,83... τη στιγμή που στα μετρήσιμα, αντικειμενικά κριτήρια είχαν βαθμολογηθεί μόνο με 9,5 και 10...

Την ίδια στιγμή καταργείται θέση συντονιστή εκπαίδευσης σε πόλη της Γερμανίας σε μια χρονική στιγμή που είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τους συντονιστές και αφού οι υποψήφιοι διαγωνίζονταν για πέντε θέσεις και όχι για τέσσερις. Στην περυσινή προκήρυξη γινόταν λόγος για πλήρωση πέντε θέσεων στη Γερμανία, οι υποψήφιοι πέρασαν κανονικά όλες τις διαδικασίες και στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου πληροφορούνται ότι τελικά οι θέσεις είναι τέσσερις και η μία καταργείται. «Ο υποψήφιος που κατέλαβε την πέμπτη θέση δεν ήταν αρεστός στη ΝΔ» σημειώνουν εκπαιδευτικοί...

Στο στόχαστρο των καταγγελιών βρέθηκαν τον τελευταίο καιρό (αν όχι τα τελευταία χρόνια) εκτός από τις θέσεις των συντονιστών και εκείνες των εκπαιδευτικών που αποσπώνται στο εξωτερικό για να διδάξουν σε ελληνικά σχολεία. Και στις περιπτώσεις αυτές υπάρχει επιμίσθιο (επιπλέον αμοιβή στον κανονικό μισθό που έπαιρνε ο εκπαιδευτικός στην Ελλάδα) ανάλογα με τη χώρα, το οποίο κυμαίνεται κατά μέσον όρο περί τα 1.600-1.700 ευρώ.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου επιλέγονται άτομα χωρίς καν να γίνει προκήρυξη. Σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, κάτι αντίστοιχο έγινε εφέτος με την έγκριση από το υπουργείο Παιδείας απόσπασης στο Κονγκό συγκεκριμένου εκπαιδευτικού για να συνδράμει σε ιεραποστολικό έργο που επιτελείται από την εκεί Ιερά Μητρόπολη Κεντρώας Αφρικής, κατόπιν αιτήματος του μητροπολίτη και του έλληνα πρεσβευτή.

Στο παζλ των «επιλεκτικών» μετακινήσεων και αποσπάσεων στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί επικαλούνται περίπτωση διδάσκοντος σε χώρα των Βαλκανίων που ζήτησε παράταση αλλά δεν μπόρεσε να πάρει την έγκριση γιατί υπήρχε και άλλη υποψηφιότητα. «Τελικά ύστερα από λίγες ημέρες και αφού είχαν αρχίσει τα σχολικά μαθήματα το φθινόπωρο ο συντονιστής εκπαίδευσης επανέρχεται και με αίτημα στο υπουργείο κάνει λόγο για ύπαρξη δύο κενών σε εκπαιδευτικούς που πρέπει να καλυφθούν. Στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής εγκρίθηκε η εκ νέου τοποθέτηση του εκπαιδευτικού που αρχικά είχε ζητήσει παράταση στη βαλκανική χώρα» επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΤΡΙΓΚΑ
Πηγή : Εφημερίδα Το ΒΗΜΑ, 09/11/2008

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2008

Εκπαιδευτικό λογισμικό: κάλλιο αργά παρά ποτέ!


Μετά από δύο χρόνια το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ετοίμασε και διανέμει σε όλα τα σχολεία της χώρας το εκπαιδευτικό λογισμικό (cd) για τη διδακτική υποστήριξη των μαθημάτων του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για κάποια πρωτότυπη δημιουργία αλλά κυρίως για την εξαγορά της άδειας χρήσης από τα δημόσια σχολεία γνωστών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που κυκλοφορούν αρκετά χρόνια στην ελληνική αγορά (πχ. τα cd του Ξεφτέρη, η Λογομάθεια κλπ.). Το αποτέλεσμα βέβαια αυτό δε δικαιολογεί με κανένα τρόπο τη δίχρονη αναμονή για την παραλαβή αυτού του εκπαιδευτικού λογισμικού. Ελπίζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από εδώ και πέρα:
α) Θα αφήσουν στην άκρη τακτικές που δεν συνάδουν με το ουσιαστικό συμφέρον της εκπαίδευσης και
β) Θα αξιοποιήσουν πληθώρα εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν άμεση γνώση και του αντικειμένου και της παιδαγωγικής αλλά και είναι καλοί γνώστες Η/Υ, οι οποίοι με πολύ λιγότερα χρήματα από όσα δαπανήθηκαν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό άμεσα αξιοποιήσιμο και συμβατό με τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών του ελληνικού σχολείου. Ίδωμεν...

Για όσους ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν άμεσα το εκπαιδευτικό λογισμικό των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου μπορούν να το κατεβάσουν σε συμπιεσμένη μορφή από τις ιστοσελίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:

http://pi-schools.sch.gr/logismika1/dimotiko/#cd