Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008

Νέο ρεκόρ βάσεων εισαγωγής σημείωσαν τα παιδαγωγικά τμήματα


Σχεδόν οροφή άγγιξαν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης όλης της χώρας. Πλέον αρκετά μεγάλο μέρος των αριστούχων μαθητών εισάγονται στα παιδαγωγικά τμήματα με κύριο βέβαια κίνητρο τη γρήγορη και σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Για άλλη μια φορά το ΠΤΔΕ θεσσαλονίκης κρατά τα σκήπτρα στις βάσεις εισαγωγής και αυτό αποδεικνύει πως είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο περιζήτητα τμήματα στο χώρο του ελληνικού πανεπιστημίου.
Για να έχετε μια ιδέα για το πώς εξελίχτηκε αυτή η αλματώδη άνοδος τα τελευταία χρόνια των βάσεων εισαγωγής στα παιδαγωγικά τμήματα, δημοσιεύουμε δίπλα τις βάσεις εισαγωγής των τελευταίων πέντε ετών.
Εμείς ευχόμαστε καλή ακαδημαϊκή ζωή και καλή σταδιοδρομία στη συνέχεια για όλους/ες τους εισακτέους στα παιδαγωγικά τμήματα αλλά και στους επιτυχόντες των άλλων σχολών.

ΑΠΟ ΤΟ Δ/Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ

...............................................................................
Η σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση που υπόσχεται για τα επόμενα χρόνια ο χώρος της εκπαίδευσης έκανε φέτος τις Παιδαγωγικές Σχολές (1ο Επιστημονικό Πεδίο) να κάνουν ρεκόρ εννιαετίας με νέα σημαντική αύξηση στις βάσεις εισαγωγής τους.

Το 2002 όποιος είχε 14.500 μόρια περνούσε στο Παιδαγωγικό Αθήνας, ενώ για να μπει κάποιος σ΄ ένα Περιφερειακό Παιδαγωγικό, π.χ. της Ρόδου, της Θράκης ή της Κρήτης, του έφθαναν και του περίσσευαν τα 13.000 μόρια. Από τότε μέχρι φέτος άλλαξαν πολλά...

Για τα επόμενα τέσσερα χρόνια (2008-2111) ο αριθμός των δασκάλων που θα βγαίνουν από τα εννιά Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης θα κυμαίνεται στους 1.500. Την ίδια περίοδο το ΥΠΕΠΘ αναμένεται να διορίζει κατά μέσον όρο ετησίως 2.000 μόνιμους δασκάλους και να προσλαμβάνει πάνω από 3.500 αναπληρωτές.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι όσοι πήραν πτυχίο τον Ιούνιο του 2008 κλήθηκαν από το ΥΠΕΠΘ να υποβάλουν τα χαρτιά τους τον Αύγουστο με προοπτικές να προσληφθούν αναπληρωτές τη φετινή σχολική χρονιά. Είναι φυσικό λοιπόν στα Παιδαγωγικά Τμήματα να προκαλείται κοσμοσυρροή, κατά συνέπειαν και άνοδος των βάσεων.

Στο μεταξύ η εικόνα των βάσεων ανά Επιστημονικό Πεδίο, διαμορφώνεται ως εξής:

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ:
Καλά κρατούν οι Νομικές
Ρεκόρ οκταετίας για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο έκαναν φέτος οι Νομικές Σχολές, αφού οι βάσεις τους στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα- Αθήνα: 18.978, Θεσσαλονίκη: 18.797- είναι οι υψηλότερες του Πεδίου. Βασική αιτία, οι φετινές επιδόσεις των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που παρουσίασαν αύξηση του αριθμού των αριστούχων (βαθμολογία 18-20) κατά 60%. Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο των Θεωρητικών Επιστημών η εισαγωγή στο χαμηλότερο τμήμα των ΑΕΙ του Πεδίου επιτυγχάνεται με 11.529 μόρια και με 10.720 στα ΤΕΙ.

2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Αντίο... Πληροφορική
Ίσως το πιο διακριτό σημείο του 2ου Επιστημονικού Πεδίου είναι η πτώση των περιζήτητων πριν από λίγα χρόνια Τμημάτων της Πληροφορικής. Προφανώς, οι υποψήφιοι έχουν «μυριστεί» μπούκωμα στην αγορά εργασίας. Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο η βάση για τα ΑΕΙ άνοιξε με 9.015 μόρια (Επιστημών της Θάλασσας Αιγαίου) και στα ΤΕΙ με 8.719 μόρια (Φυτικής Παραγωγής ΤΕΙ Ηπείρου).

3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Πάντα ψηλά οι Ιατρικές
Το ρεκόρ των βάσεων όλων των τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ κατέχει η Ιατρική Αθήνας από το 2000. Φέτος, στη Θετική Κατεύθυνση των περίπου 11.000 υποψηφίων, στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 είχαμε συνολικά φέτος 80 υποψηφίους περισσότερους από πέρυσι κι αυτό ήταν που προκάλεσε την άνοδο των Ιατρικών Σχολών Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Από την άλλη, η αύξηση των θέσεων εισακτέων στις υπόλοιπες Ιατρικές Σχολές (113 θέσεις εισακτέων περισσότερες από πέρυσι) πριμοδότησε αντίστοιχη μικρή πτώση (εκτός της Πάτρας). Η βάση για τα ΑΕΙ του 3ου Επιστημονικού Πεδίου ανοίγει με 15.868 μόρια με το Τμήμα της Νοσηλευτικής Πελοποννήσου. ενώ στα ΤΕΙ με 11.455 μόρια (Νοσηλευτικής ΤΕΙ Καβάλας).

4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Οι πολιτικοί μηχανικοί πήραν κεφάλι
Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ περνάει για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ. Η εξέλιξη αυτή είχε διαφανεί ήδη από πέρσι. Η βάση για τα ΑΕΙ του 4ου Επιστημονικού Πεδίου άνοιξε με 10.341 μόρια (Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Θράκης) και στα ΤΕΙ με 8.446 μόρια (Μηχανολογίας ΤΕΙ Σερρών).

5ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Βουτιά στα Οικονομικά Τμήματα
Εάν κάποιος θέλει να μιλήσει για συνολική πτώση σε Τμήματα Αθήνας και Περιφέρειας αρκεί να ρίξει μια ματιά στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο. Η εξήγηση είναι απλή και αφορά τόσο τη μείωση των υποψηφίων που διεκδίκησαν φέτος το 5ο Επιστημονικό Πεδίο όσο και τον αυξημένο βαθμό δυσκολίας στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που οδήγησε σε βαθμολογικό «Βατερλώ». Με 12.105 μόρια ανοίγουν την είσοδό τους τα ΑΕΙ του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πελοποννήσου) και με 8.851 μόρια τα ΤΕΙ.

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ
Πηγή: Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", 27/8/2008

...............................................................................

Βήμα για τη βελτίωση της Παιδείας

Του Γιώργου Τσιάκαλου, προέδρου του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ


Χαίρομαι που συνεχίστηκε η τάση των τελευταίων χρόνων να επιλέγεται το τμήμα μας πρώτο απʼ όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, εκφράζω την ελπίδα ότι θα κατανοήσουν όλοι και όλες τη σημασία που έχει το γεγονός συνολικά για την ελληνική εκπαίδευση. Υπενθυμίζω ότι στην πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που αφορούσε τις πολιτικές βελτίωσης της εκπαίδευσης υπογραμμιζόταν η συμφωνία των υπουργών Παιδείας “να καταστήσουν ελκυστικότερη την επιλογή της σταδιοδρομίας του εκπαιδευτικού και να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών0”, θεωρώντας ότι αυτά αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη υψηλής ποιότητας στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες της χώρας μας έκαναν το βήμα που τους αναλογεί. Οι διδάσκοντες και οι διδάσκουσες του τμήματός μας θα ανταποκριθούν και αυτή τη χρονιά στις προσδοκίες των παιδιών, όπως έκαναν μέχρι σήμερα. Ανοικτό παραμένει το ερώτημα εάν το υπουργείο Παιδείας ή η διοίκηση του ΑΠΘ θα συμβαδίσουν προς την ίδια κατεύθυνση ή, αντίθετα, θα συνεχίσουν να κωφεύουν επιδεικτικά στα αιτήματα για βελτίωση συνθηκών λειτουργίας του τμήματός μας.

Πηγή: Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 27/8/08

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2008

Τεράστιες οι δαπάνες για τη μεταφορά μαθητών



830 ευρώ στοιχίζει η μεταφορά ανά μαθητή

Υψηλότατο θεωρεί το κόστος το υπ. Οικονομίας και το θέτει σε νέα βάση.





Πρόσθετη πίστωση ύψους 10 εκατ. ευρώ στον Τακτικό Προϋπολογισμό του 2008 για την κάλυψη των δαπανών μεταφοράς μαθητών , ενέκρινε ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης , ύστερα από συνεργασία που είχε με τον υπ. Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδη.

Με την πρόσθετη πίστωση, οι συνολικές δαπάνες του προϋπολογισμού του 2008 φθάνουν στο ποσό των 106 εκατ. ευρώ, όπως είχε συμφωνήσει ο υπουργός με το Προεδρείο της Ε.Ν.Α.Ε.

Το μέσο κόστος μεταφοράς ανά μαθητή, σύμφωνα με τις υπογραφείσες από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις συμβάσεις, ανήλθε για τη σχολική περίοδο 2007-8 στα 830 ευρώ, ποσό κατά πολύ υψηλότερο από αυτό που καθορίζεται με την ισχύουσα Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Ετσι μετά από αυτή την εξέλιξη το θέμα της μεταφοράς των μαθητών το υπουργείο Οικονομίας θα το θέσει σε νέα βάση. Για τον σκοπό αυτό έχει ήδη συσταθεί Επιτροπή στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με την συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.ΟΙ.Ο., του Αντιπροέδρου της Ε.Ν.Α.Ε. και εκπροσώπων των υπουργείων Παιδείας και Μεταφορών. Στόχος είναι η μεταφορά των μαθητών να γίνεται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Πηγή: www.esos.gr, 20/08/2008

Κυριακή 10 Αυγούστου 2008

Προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών

Προαιρετικά τα Θρησκευτικά
Απλούστερη γίνεται η διαδικασία απαλλαγής όσων μαθητών δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, αφού στο εξής θα απαιτείται μια απλή δήλωση των γονέων, χωρίς αιτιολόγηση.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στον Τύπο της Πέμπτης, το υπουργείο Παιδείας σε εγκύκλιο που έστειλε στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα σχολεία, αναφέρει ότι στην υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα (ή του μαθητή αν είναι ενήλικος) δεν χρειάζεται να δηλώνεται ο λόγος για τον οποίο ζητείται η απαλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι αλλοδαποί μαθητές που είναι αλλόθρησκοι όσο και οι Έλληνες θα μπορούν να ζητούν την απαλλαγή μέσω των γονέων τους, χωρίς να δηλώνουν για παράδειγμα ότι δεν είναι χριστιανοί ή ότι είναι άθεοι.
Αυτό που ίσχυε μέχρι πρότινος ήταν ότι οι γονείς έπρεπε να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση και να αναφέρουν, κυρίως στις περιπτώσεις μαθητών γυμνασίου και λυκείου, τους λόγους για τους οποίους ζητούσαν την απαλλαγή των παιδιών τους από τα Θρησκευτικά.
Αντιδράσεις
Ο Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι η Πολιτεία εσχάτως παρασυρόμενη από την ΕΕ στρέφεται ευθέως κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Την ικανοποίησή του εκφράζει ο Συνήγορος του Πολίτη για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την οποία «για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών απαιτείται υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρεται η επιθυμία απαλλαγής, χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής».


«Ιερός πόλεμος» για τα Θρησκευτικά

Εύσημα από τον Συνήγορο του Πολίτη, ξεσηκωμός από τους κληρικούς


Τα εύσημα από τον Συνήγορο του Πολίτη και εκπαιδευτικούς φορείς αλλά και την καταδίκη από τους κληρικούς «εισέπραξε» χθες το υπουργείο Παιδείας εξαιτίας της απόφασής του με την οποία οι μαθητές απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών υποβάλλοντας μια απλή υπεύθυνη δήλωση.

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε προς τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επισημαίνει ότι από τη νέα σχολική περίοδο οι μαθητές που το επιθυμούν θα απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών υποβάλλοντας μια υπεύθυνη δήλωση χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αιτιολογήσουν την πράξη τους. Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος οι μαθητές είχαν το δικαίωμα να απαλλαγούν με τον ίδιο τρόπο από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά στην υπεύθυνη δήλωση έπρεπε να αιτιολογήσουν την επιλογή τους, γεγονός που είχε προκαλέσει αρκετές διαμαρτυρίες. Για λογαριασμό των ανήλικων μαθητών την υπεύθυνη δήλωση θα την υποβάλλουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, ενώ οι ενήλικοι οι ίδιοι. Η απόφαση αυτή του υπουργείου Παιδείας έλαβε τα εύσημα από τον Συνήγορο του Πολίτη.

Η ανεξάρτητη αρχή με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι το θέμα το είχε επισημάνει από το 2002 καθώς, όπως τονίζει: «Η θρησκευτική ελευθερία περιλαμβάνει και τη δυνατότητα αποχής, ακόμη και ενός ορθόδοξου μαθητή, από τη σχολική θρησκευτική εκπαίδευση». Πρέπει να τονιστεί ότι στις αλλεπάλληλες πιέσεις του προς τη διευθέτηση του θέματος το υπουργείο Παιδείας απαντούσε στον Συνήγορο του Πολίτη ότι θα είχε «γενικότερες επιπτώσεις» το μέτρο αν το υλοποιούσε.

Θετικός προς την απόφαση είναι και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Κώστας Μανιάτης, που τονίζει ότι η ρύθμιση αυτή κινείται στο πλαίσιο των προβλέψεων του Συντάγματος και προσθέτει ότι επιλύεται ένα μεγάλο πρόβλημα, καθώς ένα ποσοστό της τάξεως του 15% των μαθητών είναι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι. Διαφορετική άποψη για το θέμα έχουν οι κληρικοί. Με δήλωσή του ο πρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος Π. Ευστάθιος Κολλάς χαρακτηρίζει την εγκύκλιο «απαράδεκτες συμπεριφορές της Πολιτείας».

Πηγή: Εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", 31/7/2008 & 1/8/2008

Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

«Συνάντηση – Έκθεση» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον





















ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Σύλλογός μας σας καλεί στα εγκαίνια της «Συνάντησης – Έκθεσης» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον, που θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008, και ώρα από 19.00 - 21.30 στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου.

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχει και ο Σύλλογός μας με το περιοδικό ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ που εκδίδει, θα διαρκέσει όλη την εβδομάδα από 22/9/2008 - 28/9/2008 στους χώρους του Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τα περιοδικά που συμμετέχουν στην έκθεση είναι:
«για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝτική Εκπαίδευση»,
«ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ», «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ», «ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ», «ΧΡΟΝΙΚΑ», “COMMUNICATION”,«ΑΜΦΙΒΙΟΝ»,
«ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΟΛΙΣ», «ΚΑΛΛΙΣΤΩ», «Μικρή ΑΡΚΤΟΣ»,
«ΜΝΗΜΕΙΟ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», «ΟΙΚΟΤΟΠΙΑ»


Η εκδήλωση οργανώνεται από:
* Το Περιοδικό της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε «για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝτική εκπαίδευση» και
* την Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση –
Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας

Το πρόγραμμα της ημέρας των εγκαινίων έχει ως εξής:
1. Ομιλία του Ομότιμου καθηγητή Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Χ. Τσολάκη με θέμα: «Η γλώσσα των περιοδικών»
2. Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης, αντιπροσώπων των Συντακτικών Επιτροπών των περιοδικών, με θέμα: «Η συμβολή των περιοδικών στη διακίνηση ιδεών και στη δημιουργία νέων προσανατολισμών».


..................................................................................

Η «Συνάντηση- Έκθεση» περιοδικών της Θεσσαλονίκης για την εκπαίδευση και το περιβάλλον, έχει στόχο:
* Την ανταλλαγή εμπειρίας, απόψεων και προβληματισμών σχετικά με τους στόχους και τις δυσκολίες στην έκδοση και τη διακίνηση των περιοδικών,
* Την καταγραφή του δυναμικού της πόλης μας που παράγει λόγο και δράση
* Την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και όλων των πολιτών, για τον πλούτο γνώσης και έρευνας που καταγράφεται στις σελίδες των περιοδικών.

Τόπος φιλοξενίας εκδήλωσης:
Κέντρο Ιστορίας, Μέγαρο Μπίλλη, Πλατεία Ιπποδρομίου 546 21
Τηλ. 2310 264 668, 2310 274 167 FAX 2310 274 710, email: kith@otenet.gr

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Π.Τ.Δ.Ε. - Α.Π.Θ. "ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ".

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

Στυλιανίδης εφ' όλης της ύλης: Αναπληρωτές, προετοιμασία νέας σχολικής χρονιάς, κολέγια, ποινές βαθμολογητριών, Αγία Σοφία

Συνεργασία για θέματα Παιδείας
Συνεργασία με τον υπουργό Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη είχε ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο κ. Στυλιανίδης σε δηλώσιες του μετά τη συνάντηση είπε ότι ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όλες τις προετοιμασίες που γίνονται ενόψει της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.

Την επόμενη εβδομάδα θα ψηφιστεί νομοσχέδιο που απελευθερώνει από την ομηρία χιλιάδες αναπληρωτές καθηγητές και δασκάλους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μονιμοποιηθούν, είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Πρόσθεσε, ότι το νομοσχέδιο αυτό βάζει ξεκάθαρους κανόνες για το πόσο καιρό μπορεί να μένει κάποιος στην αναπλήρωση και στη συνέχεια να περνά εντός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης, ότι ενημέρωσε τον κ. Καραμανλή για τη δουλειά που έχει γίνει τους προηγούμενους μήνες ώστε η επόμενη χρονιά να ξεκινήσει χωρίς προβλήματα.
''Ηδη βρισκόμαστε δυο μήνες πιο μπροστά στα χρονοδιαγράμματα για τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών, προκειμένου να μην παρατηρούνται κενά στα σχολεία, φαινόμενο που για πολλές δεκαετίες το ζήσαμε με δυσάρεστες επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης'', είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι αυτή τη στιγμή έχει ήδη αποσταλεί στις περιφέρειες το 50% των βιβλίων και μέχρι τα μέσα Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή ώστε οι μαθητές να έχουν τα βιβλία τους στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ο κ. Στυλιανίδης απαντώντας σε ερώτηση σχετική με την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κολεγίων είπε ότι το ζήτημα αυτό είναι σε εξέλιξη, ''αναμένουμε την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και θα προχωρήσουμε''.
Προηγουμένως όμως, είπε ο υπουργός Παιδείας, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, θα γίνει μια νομοθετική τακτοποίηση του χώρου αυτού, ώστε να μπορούμε να είμαστε έτοιμοι να προσαρμοστούμε στα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Ο κ. Στυλιανίδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσει η ρύθμιση αυτή και εντός του καλοκαιριού.

Αναφερόμενος στις ποινές σε βάρος των βαθμολογητριών που σχετίζονταν με τις διαρροές στις περσινές πανελλήνιες εξετάσεις είπε ότι η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και προστάτευσε την εγκυρότητα των εξετάσεων αποδίδοντας μέσω των πειθαρχικών μέτρων ευθύνες σε αυτούς που τις έχουν.
Ποινές δεν επιβάλλονται μόνο στις συγκεκριμένες βαθμολογήτριες είπε, αλλά και στην επικεφαλής τους.

Τέλος, ο κ. Στυλιανίδης κλήθηκε να σχολιάσει την βεβήλωση της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, και είπε ότι η Ελλάδα αγωνίζεται για να αναδεικνύει την ανάγκη προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του σεβασμού της θρησκευτικής ελευθερίας και των πολιτιστικών μνημείων που είναι ταυτισμένα με την ιστορική μας ταυτότητα και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Εμείς με τις συμπεριφορές μας, είπε ο κ. Στυλιανίδης, δείχνουμε προς τα πού πρέπει να κινείται ένα δημοκρατικό κράτος και καλούμε όλους τους γείτονές μας να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.

Πηγή: ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ, 11/7/2008

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

4.500 δάσκαλοι προς συνταξιοδότηση - Μεγάλη φυγή λόγω ασφαλιστικού

Χωρίς δασκάλους αναμένεται να ξεκινήσει μια ακόμη σχολική χρονιά, αφού περισσότεροι από 4.500 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διπλάσιοι από την περσινή χρονιά, σπεύδουν να συνταξιοδοτηθούν ελέω ασφαλιστικού αλλά και νέας ρύθμισης του υπουργείου Παιδείας, που τους υποχρεώνει να υποβάλουν παραίτηση μέχρι τις 10 Αυγούστου.

Ο παραπάνω αριθμός δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να αυξηθεί στις 6 χιλιάδες μιας και η ρύθμιση του ΥΠΕΠΘ δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή στον κλάδο (σ.σ. η ψήφιση της συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή). Ήδη, βέβαια, ένα σημαντικό κομμάτι των εκπαιδευτικών έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης, υπό το φόβο των επερχόμενων αλλαγών στο ασφαλιστικό. “Οι αιτήσεις γίνονται αυτό το διάστημα. Μέχρι πριν από λίγο καιρό είχαν ξεπεράσει τις 4.500 στους δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ο αριθμός είναι διπλάσιος από πέρυσι και η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά την κυβέρνηση, η οποία χειρίζεται με αυτόν τον τρόπο το ασφαλιστικό. Οι συνάδελφοι φοβούνται ότι έπονται αρνητικότερες ρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και αρκετοί συνάδελφοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί εδώ και επτά-οκτώ μήνες και δεν έχουν πάρει ακόμα τα χρήματά τους, γιατί τα ταμεία δεν έχουν χρήματα”, τόνισε ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), Κομνηνός Μαντάς.

Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης θα φανούν, ωστόσο, άμεσα στην εκπαίδευση και δη στα δημοτικά σχολεία, στα οποία παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, μετά και την ανάπτυξη του ολοήμερου, σημαντικές ελλείψεις δασκάλων. Πέρυσι, που ήταν μια από τις χειρότερες χρονιές των τελευταίων χρόνων, η ΔΟΕ έκανε λόγο για περίπου 11.000 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (4.000 μονίμων και 7.000 ωρομισθίων), τα 2.360 των οποίων ανήκαν στους δασκάλους. “Εμείς λέμε ότι δάσκαλοι υπάρχουν. Εκτιμούμε ότι περίπου 5.000 δάσκαλοι βρίσκονται εκτός τάξης. Περίπου 2.000 κάνουν διοικητική δουλειά σε γραφεία εκπαίδευσης, άλλοι 1.000 στελεχώνουν την κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ και οι υπόλοιποι βρίσκονται σε βουλευτικά γραφεία. Το μόνο που έχει να κάνει το ΥΠΕΠΘ είναι να τους πάρει από εκεί, γιατί πρώτα πρέπει να καλυφθούν οι διδακτικές ανάγκες. Ας διορίσει διοικητικούς υπάλλήλους ή να αποσπάσει άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών, που δεν έχουν πρόβλημα”, σχολίασε ο κ. Μαντάς. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας παραδέχονται ότι η έλλειψη δασκάλων είναι χρόνιο φαινόμενο, για αυτό και η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αποφάσισε φέτος να μειώσει κατά 500 τις αποσπάσεις τους σε εποπτευόμενους φορείς, πανεπιστήμια και κεντρική υπηρεσία. Παρόλα αυτά, όπως πρόσθεσαν, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να καλυφθούν τα οποιαδήποτε κενά προκύψουν.

Γενικά, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2007-8 υπηρετούσαν 77.363 μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 54.401 ήταν δάσκαλοι και οι 14.044 νηπιαγωγοί (σ.σ. οι υπόλοιποι ανήκουν στις ειδικότητες, που στελεχώνουν το ολοήμερο σχολείο).

Η ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ

Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή το ΥΠΕΠΘ, το χρονικό διάστημα που τίθεται ως προθεσμία παραίτησης των εκπαιδευτικών είναι μέχρι τις 10 Αυγούστου, ενώ με το ν. 3149/03 η παραίτηση έπρεπε να υποβληθεί μέχρι 31 Αυγούστου.

Τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΟΛΜΕ με επανειλημμένα υπομνήματά τους, κατά το παρελθόν, ζητούσαν, χωρίς αποτέλεσμα, να δοθεί δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται, εφόσον το επιθυμούν, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. “Η νέα ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να παραμένουν στην υπηρεσία για ολόκληρη τη σχολική χρονιά, επειδή συμπληρώνουν τα αναγκαία συντάξιμα χρόνια μετά τις 10 Οκτώβρη, που είναι το τελευταίο όριο για την λύση της υπαλληλικής σχέσης, αν η παραίτηση υποβληθεί στις 10 Αυγούστου”, αναφέρει η ΟΛΜΕ σε νέα ανακοίνωσή της, προτείνοντας παράλληλα να υπάρχει δυνατότητα υποβολής παραίτησης των εκπαιδευτικών μέχρι και την 30ή Νοέμβρη.

ΑΠΟΨΕΙΣ

Το υπουργείο καταργεί δομές
Του Θανάση Αγαπητού, προέδρου του 2ου συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Θεσσαλονίκης

“Ένα μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών -κυρίως γυναίκες, που δεν έχουν συμπληρώσει ακόμα την 35ετία- το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει πολλά στην εκπαίδευση αναγκάζεται να αποχωρήσει κάτω από το φόβο του ασφαλιστικού. Το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του, όπως διαπιστώσαμε και την περσινή χρονιά, αντί να δώσει ουσιαστικές λύσεις, καταργεί δομές, όπως είναι οι τάξεις υποδοχής και ένταξης, προκειμένου να εξοικονομήσει προσωπικό για να λειτουργήσει τις υπόλοιπες τάξεις των σχολείων. Ταυτόχρονα, το ωράριο των δασκάλων έχει επεκταθεί για να καλυφθούν οι ανάγκες των ολοήμερων, κυρίως, δημοτικών. Κατά τη γνώμη μου, αλλά είναι και η θέση που εκφράζει χρόνια ο κλάδος, το ΥΠΕΠΘ θα πρέπει να στέλνει εκπαιδευτικούς όχι με βάση τα οργανικά αλλά με τα λειτουργικά κενά (π.χ. οι εκπαιδευτικές άδειες, που δεν έχουν δοθεί ακόμα), τα οποία, όπως φαίνεται, δεν τα λαμβάνει ποτέ υπόψη του”.

Επιδεινώνονται οι όροι συνταξιοδότησης
Του Γιάννη Σωπασή, πρώην αντιπροέδρου ΠΟΣΕ-ΙΚΑ


Η μαζική έξοδος στη σύνταξη δημοσίων υπαλλήλων και ιδιαίτερα καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών έχει εξήγηση. Οφείλεται καταρχήν στο ότι η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση το νέο ασφαλιστικό νόμο για τους δημοσίους υπαλλήλους, ο οποίος είναι βέβαιο ότι θα επιδεινώσει τους όρους συνταξιοδότησης για μεγάλο αριθμό εργαζομένων στο δημόσιο.
Ένα άλλο ισχυρό κίνητρο είναι η εφαρμογή του νόμου 3655 του 2008, με τον οποίο ως γνωστόν μειώνονται σταδιακά οι επικουρικές συντάξεις. Έτσι “αναγκάζει” μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων, που ήδη έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, να συνταξιοδοτηθούν το συντομότερο δυνατό, επωφελούμενοι από τις διατάξεις του νόμου Ρέππα, ο οποίος δίνει το δικαίωμα απονομής σύνταξης σε μικρότερες ηλικίες και χωρίς σοβαρή μείωση των συντάξιμων αποδοχών.

__________________________________________________

Εκπαιδευτικοί: Ανησυχούν για το μέλλον των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας

Αναστάτωσε την κοινότητα των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), μερικά από τα οποία βρίσκονται σε φυλακές, η πληροφορία ότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σʼ αυτά θα μειωθούν φέτος κατά 50%. Ενώ συνήθως τις προηγούμενες σχολικές χρονιές οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που ζητούσαν να παραμείνουν στα ΣΔΕ είχαν ανακοινωθεί έγκαιρα (πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς), σήμερα ακόμη δεν υπάρχει καμία είδηση για την τύχη των φετινών ανανεώσεων. Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν η Αʼ, Γʼ και Εʼ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η Διεύθυνση του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) σχεδιάζει να μειώσει δραστικά το μόνιμο προσωπικό των ΣΔΕ.

“Αυτές οι δομές είναι δομές ουσίας, γιατί δίνουν απολυτήριο γυμνασίου σε ανθρώπους που η πολιτεία τους το χρωστάει. Κανένα τέτοιο σχολείο δεν θα πρέπει να θεωρείται ακριβό”, σχολίασε η αντιπρόεδρος της Εʼ ΕΛΜΕ-Θ και εκπαιδευτικός του ΣΔΕ Φυλακών Διαβατών, Άννα Ρογδάκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το όνομα της, όπως και του Β. Μπάνου και της Μ. Γκρίζου, σύμφωνα με πληροφορίες τους, δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των αποσπασθέντων στο ΣΔΕ Διαβατών. “Η καταξίωση αυτών των σχολείων στη κοινωνία και στην εκπαιδευτική κοινότητα κατέστη εφικτή χάρη στο δημοκρατικό ιδρυτικό θεσμικό πλαίσιο που όριζε ως τώρα τη λειτουργία των ΣΔΕ αλλά κυρίως χάρη στον ʽεκπαιδευτικό πατριωτισμόʼ, πολύ συχνά κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, όπως για παράδειγμα στα ΣΔΕ των φυλακών της Λάρισας, του Κορυδαλλού και των Διαβατών, στο οποίο τώρα πια οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι με πολύ κόπο έστησαν το σχολείο, εμβρόντητοι και αναστατωμένοι, συζητούν ακόμη και το ενδεχόμενο της ομαδικής παραίτησης στην περίπτωση που δεν θα ανανεωθούν αυθαίρετα οι αποσπάσεις των συναδέλφων τους”, αναφέρεται σε υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ τριών εκπαιδευτικών, που εργάζονται στα ΣΔΕ, των Β. Μπάνου, Α. Ρογδάκη και Τ. Τρανού.

Το ΥΠΕΠΘ, από την πλευρά του, δεν επιβεβαίωσε την πληροφορία, σημειώνοντας απλώς ότι προχωρά στον προγραμματισμό του, στοχεύοντας στον εξορθολογισμό του συστήματος, στη μείωση των αποσπάσεων, όπου δεν χρειάζονται και στην έγκαιρη έκδοση των αποτελεσμάτων.

Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Πηγή: Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 10/7/2008