Τετάρτη 7 Μαΐου 2008

Ανακοίνωση συνεδρίου για τη διδακτική των φυσικών επιστημών


4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών(ΕΔΙΦΕ)

Θεσσαλονίκη, 9-11 Μάη 2008, Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα
Παρασκευή 9 Μάη 2008
17.00 - 18.30 Εγγραφές στο συνέδριο στο ισόγειο του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ.
Κεντρικές ομιλίες
Συντονίζουν :Ραβάνης, Κ. & Κόκκοτας, Π.
18.30 - 19.00 Ενάρξη συνεδρίου - Χαιρετισμοί Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο
19.00-20.00 Κεντρική ομιλία: Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Νέες τάσεις στη διαμόρφωση αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικών Επιστημών στην υποχρεωτική εκπαίδευση: Στροφή προς μια ανθρωπιστική προοπτική Κόκκοτας, Π. & Λαθούρης, Δ. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
20.00-21.00 Κεντρική ομιλία: Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Κειμενικά είδη στα βιβλία των Φυσικών Επιστημών για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της σχολικής και της επιστήμης στο δημόσιο πεδίο Δημόπουλος, Κ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Σάββατο 10 Μάη 2008 Παράλληλες συνεδρίες
9.00-11.00 Παράλληλη συνεδρία: Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών 1 Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Συντονίζει: Τσαπαρλής, Γ. Οι σύγχρονες πολιτισμικές προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες ως προοπτική ανανέωσης των αναλυτικών προγραμμάτων. Πλακίτση, K. & Κολιός, N.Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Ε' και Στ' δημοτικού στην κατεύθυνση της ανάπτυξης «Γνώσεων και Ικανοτήτων για τη ζωή». Πράμας, Χ. & Κουμαράς, Π. Φυσικές επιστήμες (ΦΕ) για την εκπαίδευση κριτικά σκεπτόμενων, κοινωνικά ενεργών & περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων πολιτών: Μια νέα πρόταση εκπαίδευσης στις ΦΕ για τον 21ο αιώνα. Καρύδας, Α. Επιδόσεις ελλήνων μαθητών σε θέματα Φυσικών Επιστημών του PISA: ερμηνευτικές προσεγγίσεις Αποστολόπουλος, Κ., Ψαλίδας, Α., & Χατζηνικήτα, Β. Δημοφιλή και σχετικά με τη ζωή μαθήματα φυσικών επιστημών και Επιστημονικός Αλφαβητισμός: Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα PARSEL και η ελληνική συμμετοχή σε αυτό. Τσαπαρλής, Γ. & PARSEL.
9.00-11.00 Παράλληλη συνεδρία: Διδακτικές προσεγγίσεις για τη μάθηση στις φυσικές επιστήμες 1 Μεγάλη αίθουσα - 1ος όροφος Συντονίζει: Χρηστίδου, Β. Προβλήματα και προτάσεις για την υλοποίηση διαθεματικών σχεδίων εργασίας εντός του ωρολόγιου προγράμματος - Μια πρόταση σχεδίου εργασίας με θέμα: «Άνθρωπος και διατροφή». Παναγιωτίδου, Β. Εστιάζοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης σε μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου κατά τη διδασκαλία εννοιών του Ηλεκτρομαγνητισμού. Μαλαμίτσα, Κ. Μια εποικοδομητική πρόταση για τη διδασκαλία της έννοιας της ενέργειας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ριζάκη, Α. & Κόκκοτας, Π. Εξιχνιάζοντας ένα έγκλημα: Μια πρόταση άτυπης διδακτικής προσέγγισης των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιερράτος, Θ., Κολτσάκης, Ε. & Πολάτογλου, Χ. Ο ρόλος του Φυσικού-Εκπαιδευτικού ως κομιστή της σύγχρονης επιστημονικής γνώσης σε μαθητές της Β/θμιας Εκπ/σης μέσα από τη συγκρότηση Ομάδων Φυσικής. Τσεπελής, Ν.
Οι αναλογίες ως διδακτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της έννοιας 'μόριο χημικής ένωσης'. Θεοδοσίου, Μ. & Χρηστίδου, Β.
9.00-11.00 Παράλληλη συνεδρία: Ιδέες μαθητών και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 1 Αίθουσα 202 - 2ος όροφος Συντονίζει: Βαλανίδης, Ν. Οι ιδέες των παιδιών του δημοτικού σχολείου για τη διάλυση: σύνδεση εμπειρικών και μικροσκοπικών αναπαραστάσεων. Γκερμπεσιώτη, Γ., Σταυρίδου, Ε. & Κόκκοτας, Π. Οι Εναλλακτικές Ιδέες μαθητών Γ' Λυκείου σε περιβαλλοντικά θέματα. Κώτσης, Κ. & Πυρπύλης, Β. Αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων: Αντιλήψεις μαθητών λυκείου. Αποστολίδης, Θ. & Βαλανίδης, Ν. Αντιλήψεις εννοιών των φυσικών επιστημών από μαθητές λυκείου σε διεπιστημονικό πλαίσιο φυσικής και χημείας: οι περιπτώσεις (α) των φυσικών καταστάσεων της ύλης και (β) της εξίσωσης του ιδανικού αερίου. Γεωργούση, Κ. & Τσαπαρλής, Γ. Ροή Μάζας και Ενέργειας στο Γήινο Οικοσύστημα: Εναλλακτικές Αντιλήψεις Καθηγητών Βιολογίας και Μαθητών Β' Λυκείου. Νικολαϊδης, Μ. & Βαλανίδης, Ν.
11.00-11.30 Διάλειμμα για καφέ
11.30-13.30 Παράλληλη συνεδρία: Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών 2 Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Συντονίζει: Δημόπουλος, Κ. Η θεματική ενότητα 'ενέργεια' στο πρόγραμμα σπουδών και το σχολικό εγχειρίδιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κολιόπουλος, Δ. & Δελέγκος, Ν. Αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ναι, αλλά τι θα έπρεπε να έχει προηγηθεί; Κουμαράς, Π.
Έρευνα σε εκπαιδευτικούς για τα νέα βιβλία Φυσικών Επιστημών της Ε' και Στ' Δημοτικού. Γρέζιου, Ε., Δημούδη, Δ., Εφραιμίδου, Α., Κοντονώτα, Α. & Κωνσταντινίδης, Γ. Κριτική θεώρηση κειμένων: Όψεις των βιβλίων μαθητή Δημοτικού στα Φυσικά. Καραγεώργου, Π., Λευκαδίτης, Φ. & Σπηλιωτοπούλου, Β. Τα σημερινά και τα αμέσως προηγούμενης γενιάς βιβλία των φυσικών επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Ένα παιδαγωγικό πλαίσιο ανάγνωσής τους Δημόπουλος, Κ.
11.30-13.30 Παράλληλη συνεδρία: Διδακτικές προσεγγίσεις για τη μάθηση στις φυσικές επιστήμες 2 Μεγάλη αίθουσα - 1ος όροφος Συντονίζει: Σταυρίδου, Ε. Διαπολιτισμική εκπαίδευση και φυσικές επιστήμες: εμπειρίες και προτάσεις. Αλτούχοβα, Γ. & Γουλάτης, Ι. Γλώσσα των ΦΕ και διδασκαλία σε περιβάλλοντα γλωσσικής, πολιτισμικής και τεχνολογικής ετερότητας. Βρατσάλη, Ν. & Γεωργοπούλου, Β. Η μονοφωνική και η πολυφωνική λειτουργία της γλώσσας στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Πήλιουρας, Π. Η συνεισφορά των αντιληπτικών δεδομένων στη διαμόρφωση των νοημάτων: προς μια σημειωτική προοπτική των περιβαλλόντων μάθησης για τις Φυσικές Επιστήμες. Παντίδος, Π. Συστατικά του προφορικού λόγου και μαθησιακά αποτελέσματα μαθητών/ριών του δημοτικού σχολείου για την πτώση των σωμάτων Σαχινίδου, Ν. & Σταυρίδου, Ε.
11.30-13.30 Παράλληλη συνεδρία: Ιδέες μαθητών και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 2 Αίθουσα 202 - 2ος όροφος Συντονίζει: Ζόγκζα, Β.
Η ανάπτυξη της ικανότητας της αναγνώρισης των εμποδίων από τους μαθητές: η περίπτωση της σύνδεσης της θερμοκρασίας με την αίσθηση του θερμού/ψυχρού. Σκουμιός, Μ. & Χατζηνικήτα, Β. Επιστημολογικές και παιδαγωγικές αντιλήψεις εκπαιδευτικών: Συνέπειες για το διδακτικό υλικό. Αποστόλου, Α. & Κουλαϊδής, Β. Φύλο και διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: μια ποιοτική προσέγγιση αντιλήψεων μελλοντικών νηπιαγωγών. Δημάκη, Α., Χαϊτοπούλου, Ι., Παπαπάνου, Ι. & Ραβάνης, Κ. Αντιλήψεις μαθητών για τη διατήρηση των απειλουμένων φυτών: γνώση, αξίες και πρόθεση δράσης Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Δ., Κωνσταντίνος Κορφιάτης, Κ. & Χατζηχαμπής, Α. Γνώσεις και στάσεις μαθητών Λυκείου για σύγχρονες εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας: πρώτα αποτελέσματα. Γιασεμής, Η., Εργαζάκη, Μ. & Ζόγκζα, Β.
11.30-13.30 Παράλληλη συνεδρία: Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 1 Αίθουσα Λόγου & Τέχνης - 10ος όροφος Συντονίζει: Σολομωνίδου, Χ. Το εκπαιδευτικό λογισμικό στη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών. Η περίπτωση της ενότητας «Θερμότητα-Θερμοκρασία». Καλαμπούκας, H., Τσέτσιλας, Γ. & Τσουμέτης, Α. Η επίδραση του λογισμικού «Φαινόμενα και μοντέλα του φυσικού κόσμου» στην κατανόηση και ερμηνεία ηλεκτροστατικών φαινομένων από μαθητές/ριες Γυμνασίου. Κολυμένου, Μ. & Σταυρίδου, Ε. Επίλυση προβλήματος στη Φυσική: Γιατί όχι με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών; Μπελιώκας, Α. Πρόταση Διδασκαλίας του Νόμου της Ισόχωρης Μεταβολής των Αερίων στο Εργαστήριο με τη βοήθεια του Συστήματος Σύγχρονης Λήψης και Απεικόνισης των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των Ενιαίων Λυκείων. Κατσικογιώργος, Γ., Κώτσης, Κ. & Καμαράτος, Μ. Ιδέες μαθητών/-τριών Λυκείου σε σχέση με τα κύματα και διδακτική
τους αντιμετώπιση με τη χρήση ΤΠΕ.
Ζάρρας, Δ. & Σολομωνίδου, Χ.
13.30-16.00 Μεσημεριανή διακοπή
16.00-17.00
Συνεδρία αφίσας
Ισόγειο Πύργου
Ο Φλέμιγκ, η πενικιλίνη και το ανέβασμα ενός θεατρικού στο δημοτικό σχολείο: Μια πρόταση για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
Αθανασιάδου, Μ., Αποστολάκη, Ε., Βασιλειάδου, Σ. & Σέρογλου, Φ.
Φυσικές Επιστήμες και Τέχνη: Μια συλλογή έργων τέχνης για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο δημοτικό σχολείο Βασίλαρος, Α., Βογιατζή, Κ., Γεροθανάση, Κ., Γιαννακίδου, Φ., Γκαβλιαριούδη, Α., Καραγιάννη, Χ., Μαρκετάκη, Α., Μπαλτάς, Θ., Τσιατσιάνα Α. & Χατζηιωαννίδου Χ.
Τα εγχειρίδια των Φυσικών Επιστημών του δημοτικού σχολείου. Κριτική προσέγγιση. Δούρβας, A.
Πρόταση Διδασκαλίας του Νόμου της Ισόθερμης Μεταβολής των αερίων στο Εργαστήριο με τη βοήθεια του Συστήματος Σύγχρονης Λήψης και Απεικόνισης των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των Ενιαίων Λυκείων.
Κατσικογιώργος, Γ., Κώτσης, Κ. & Καμαράτος, Μ.
Μια αναδυόμενη ερευνητική περιοχή: Μαγνητοσκόπηση και μη γραμμική επεξεργασία της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών Κνάβας, Ο. & Σέρογλου, Φ.
Υδραυλικό ανάγλυφο του ηλεκτρικού κυκλώματος συνεχούς
ρεύματος.
Κουμαράς, Π.
Διδακτική χρήση προσομοίωσης για την αντίσταση του αέρα. Μπελιώκας, Α. & Τσεχερίδης, Σ.
Η επίδραση της διδασκαλίας στις ιδέες των παιδιών για το impetus : μια διερεύνηση με τη χρήση του FCI.
Ναούμ, Κ. & Σταυρίδου, Ε.
Οι χημικοί όροι "υδροξύλιο" και "υδροξείδιο" - Προβλήματα χρήσης από τους μαθητές και διδακτική πρόταση για την ορθή χρήση. Παλαμιτζόγλου, Π. & Τσαπαρλής, Γ.
Αέρας και Ατμοσφαιρική Πίεση: Εννοιολογική Αλλαγή σε Μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης._
Περρή, Μ. & Βαλανίδης, Ν.
Διδασκαλία φυσικής και βιωματική καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης.
Πριμεράκης, Γ. & Κουμαράς, Π.
Επεξεργασία αντιλήψεων μαθητών για την πλεύση και βύθιση των σωμάτων.
Σκουμιός, Μ. & Ψυχάρης, Σ.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση και διδασκαλία φυσικών επιστημών μέσα από τα προγράμματα των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ταμουτσέλη, Κ. & Στυλιανίδης, Κ.
Υδροστατική πίεση, επίπλευση και βύθιση των σωμάτων: μια πρόταση για παραγωγή διδακτικού υλικού με βάση τις ιδέες των παιδιών Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικού σχολείου. Ταμπάκης, Π. & Σταυρίδου, Ε.
Η αστρονομία στο δημοτικό σχολείο - μια ευκαιρία για μια σύγχρονη αντίληψη στη προσέγγιση της γνώσης. Τσέτσος, Δ. & Αποστολίδου, Α.
Διδακτική πρόταση εποικοδομητικού τύπου για τη διδασκαλία της απλής αρμονικής ταλάντωσης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Τσεχερίδης, Σ. & Μπελιώκας, Α.
Εννοιολογική κατανόηση του φαινομένου της εναλλαγής ημέρας και νύχτας από μαθητές δημοτικού σχολείου. Χήρας, Α. & Βαλανίδης, Ν.
17.00-19.00 Παράλληλη συνεδρία:
Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών 3
Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο
Συντονίζει: Πλακίτση, Κ.
Η Περιβαλλοντική Διάσταση στα νέα διδακτικά πακέτα της
Γεωγραφίας: Η περίπτωση του βιβλίου μαθητή της Στ' τάξης.
Ταστσόγλου, Μ. & Κλωνάρη, Α.
Η ανεπαρκής παρουσίαση της έννοιας της προσαρμογής στα νέα
διδακτικά βιβλία της βιολογίας της α' γυμνασίου.
Καμπουράκης, Κ.
Προγράμματα σπουδών και διδακτικά εγχειρίδια χημείας για το
γυμνάσιο και το λύκειο: Ο βασικός ρόλος της β' γυμνασίου και της α'
λυκείου.
Τσαπαρλής, Γ. Διαχρονική μελέτη του μαθήματος της Γεωλογίας στο Ελληνικό σχολείο μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια: μια πρώτη προσέγγιση. Ρεκούμη, Χ. & Καλογιαννάκη, Μ. Η θεωρία της δραστηριότητας ως εργαλείο ανάλυσης των δραστηριοτήτων των σχολικών εγχειριδίων: Η περίπτωση της Μελέτης Περιβάλλοντος Α' Δημοτικού. Πλακίτση, Κ., Θεοδωράκη, Χ. & Δόση, Β.
17.00-19.00 Παράλληλη συνεδρία: Διδακτικές προσεγγίσεις για τη μάθηση στις φυσικές επιστήμες 3 Μεγάλη αίθουσα - 1ος όροφος Συντονίζει: Κώτσης, Κ. Εργαστηριακές ασκήσεις: κλειστές ή ανοιχτές δραστηριότητες; Λευκοπούλου, Σ. Η παιδική χαρά ως εργαστήριο Φυσικής. Η διδασκαλία της επιταχυνόμενης κίνησης στο Λύκειο. Κεραμιδάς, Κ. & Κουμαράς, Π. Μετατρέποντας τον χώρο παιχνιδιού σε εργαστήριο φυσικής υψηλής τεχνολογίας: Πειράματα φυσικής με ποσοτικές μετρήσεις στο λούνα παρκ - παιδική χαρά. Πριμεράκης, Γ. Διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία στρατηγικής λύσης προβλημάτων Φυσικής σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Τσεχεδίδης, Σ. & Κουμαράς, Π. Πειραματική διάταξη για την διδασκαλία των κυμάτων με τη χρήση του αυλού Rubbens για μαθητές λυκείου. Βλάχος, Ι. & Κώτσης, Κ.
17.00-19.00 Παράλληλη συνεδρία: Ιδέες μαθητών και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 3 Αίθουσα 202 - 2ος όροφος Συντονίζει: Κορφιάτης, Κ. «Προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες»: Παλιές και νέες απόψεις και η πρόκληση του ΔΕΠΠΣ. Παπανδρέου, Μ. Η οργάνωση ενός περιβάλλοντος συνεργατικής μάθησης για την αντιμετώπιση των ιδεών των παιδιών (11-12 ετών) σχετικά με τη
ρύπανση του νερού. Μαρινόπουλος, Δ. & Σταυρίδου, Ε. Ιδέες παιδιών προσχολικής ηλικίας για τις αιτίες, τη θεραπεία και την πρόληψη τριών κοινών ασθενειών. Ζόγκζα, Β. & Φασουλή, Ε. Ο συσχετισμός των λειτουργιών του πεπτικού και του κυκλοφορικού συστήματος στο Δημοτικό σχολείο. Ψαρρός, Ν. & Σταυρίδου, Ε. Αρχικές ιδέες μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τον κύκλο ζωής των φυτών Επιφανίου, Α., Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Δ., Χοβαρδάς, Τ. & Κορφιάτης, Κ.
17.00-19.00 Παράλληλη συνεδρία: Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 2 Αίθουσα Λόγου & Τέχνης - 10ος όροφος Συντονίζει: Εργαζάκη, Μ. H Από Απόσταση Εκπαίδευση. Κόζα, Χ., Κόζα, Μ. & Εγγονίδου, Ε. Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών: Σύγχρονη & Ασύγχρονη Ηλεκτρονική Μάθηση. Μήταλας, Α. & Ψυλλινάκη, Θ. Σχεδιασμός και οργάνωση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης wiki για την εκπαίδευση των δασκάλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Κουλούντζος, Β. & Σέρογλου, Φ. Τα μουσεία ως μια μορφή άτυπης μάθησης των φυσικών επιστημών. Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών (Τ.Π.Ε.) ως επικοινωνιακή και γνωστική βάση για τα μουσεία φυσικών επιστημών. Ψυχάρης, Σ. & Ζούμπουλα, Ν. Διερευνώντας την έννοια της θήρευσης μέσα σε ένα μαθησιακό περιβάλλον υποστηριζόμενο από υπολογιστές. Εργαζάκη, Μ. & Ζόγκζα, Β.
19.00-19.30 Διάλειμμα για καφέ
19.30-21.30
Παράλληλη συνεδρία: Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών 4
Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο
Συντονίζει: Κασσέτας, Α. Στρογγυλό τραπέζι: Στο κέντρο ένας άνθρωπος - κορίτσι ή αγόρι - γεννημένος στην Ευρώπη 13 ετών. Και οι ευρωπαϊκές κοινωνίες επιμένουν να τον διδάσκουν φυσική και χημεία. Συμμετέχοντες στο εγχείρημα, αλλά και κρίνοντες αυτά που διαδραματίζονται, εμείς οι έλληνες εκπαιδευτικοί. Η εκπαίδευση των εφήβων της Σκωτίας στις Φυσικές Επιστήμες. Δανίλη, Ε. Η περίπτωση της Γαλλίας. Ένα Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία Φυσικών Επιστημών σε ανθρώπους 12 ετών. Σμυρναίου, Ζ. Αναλυτικά προγράμματα στην Ελλάδα. Γεωργιάδου, Τ. Φυσική και Χημεία για δεκατριάχρονους Σκανδιναβούς. Μπάτρης, Ε. Αναλυτικά Προγράμματα του «σήμερα». Η ματιά του Έλληνα εκπαιδευτικού. Έψιμος, Γ. Ευρωπαίοι 13 ετών διδάσκονται Φυσικές Επιστήμες. Τα ερωτήματα και η αναζήτηση απαντήσεων. Κασσέτας, Α. Ι.
19.30-21.30 Παράλληλη συνεδρία: Διδακτικές προσεγγίσεις για τη μάθηση στις φυσικές επιστήμες 4 Μεγάλη αίθουσα - 1ος όροφος Συντονίζει: Κολιόπουλος, Δ. Δραστηριότητες με παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από το δραματικό παιχνίδι και τη διήγηση ιστοριών: Το Φαινόμενο του μαγνητισμού. Βαλακώστα, Μ. & Χρηστίδου, Β. Τέχνες και μάθηση: Η παντομίμα στη διδασκαλία των εννοιών των φυσικών επιστημών. Παπαδόπουλος, Π. & Σέρογλου, Φ. Η Διεπιστημονικότητα/Διαθεματικότητα και η φύση της επιστημονικής μεθόδου στο Πλαίσια Σπουδών και στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Δεβελάκη, Μ.
Το μοντέλο Γνώση (GNOSIS) για το σχεδιασμό και την αξιολόγηση δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της φύσης των φυσικών επιστημών. Σέρογλου, Φ. & Aduriz-Bravo, Α. Ενσωματώνοντας τις μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των φυσικών επιστημών του Δημοτικού Σχολείου: Η περίπτωση του μουσείου ζωολογίας. Σισαμπέρη, Ν. & Κολιόπουλος, Δ.
19.30-21.30 Παράλληλη συνεδρία: Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία των φυσικών επιστημών 3 Αίθουσα Λόγου & Τέχνης - 10°ς όροφος Συντονίζει: Ψυχάρης, Σ. Επίλυση Περιβαλλοντικών προβλημάτων με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. Το εκπαιδευτικό πακέτο «Μικροί επιστήμονες σε δράση για την προστασία του πλανήτη». Μαυρογιαννάκης, Μ., Κόκκοτας, Π., Λαθούρης, Δ., Μαλαμίτσα, Κ. & Σταμούλης, Ε. Διδασκαλία και μάθηση του φαινομένου «ανάκλαση-διάχυση του φωτός» με ανάπτυξη κατάλληλου λογισμικού και έρευνα στις ιδέες των μαθητών. Τέκος, Γ. & Σολομωνίδου, Χ. Η επίδραση λογισμικού στην ερμηνεία χημικών φαινομένων από μαθητές ΣΤ' δημοτικού. Γραμματικοπούλου, Μ., Δόβα, Κ. & Παπαγεωργίου, Γ. Διδασκαλία του φαινομένου της εναλλαγής των εποχών με τη χρήση ψηφιακού υλικού για την αντιμετώπιση των ιδεών παιδιών ηλικίας 12 ετών. Πιλάτου, Β., Μαρινόπουλος, Δ., Σολομωνίδου, Χ. & Αθανασιάδης, Κ. Γνωστική παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές ανάγκες με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Πρόταση διδασκαλίας στο μάθημα των φυσικών επιστημών με το λογισμικό CTAT. Ψυχάρης, Σ. & Παναγιωτόπουλος, Θ.

Κυριακή 11 Μάη 2008
Κεντρικές ομιλίες
Συντονίζουν: Κουλαϊδής, Β.. & Χατζηνικήτα, Β. 10.00 - 11.00 Κεντρική ομιλία_
Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Ο πρόσφατος θρήνος της Καρυάτιδας στην Αγγλία Τσιάκαλος, Γ. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
11.00 - 12.00 Κεντρική ομιλία: Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Οι ερμηνείες των επιδόσεων των μαθητών στο διεθνές πρόγραμμα PISA: διεθνείς ερευνητικές τάσεις και τοπικές προκλήσεις Χατζηνικήτα, Β. Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο
12.00 - 13.00 Λήξη συνεδρίου: Μεγάλη αίθουσα - ισόγειο Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία φυσικών επιστημών Κουμαράς, Π. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Περισσότερες πληροφορίες: ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΤΟΠΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: