Νέα βιβλία και λιγότερη ύλη - «Καμπανάκι» για την επαγγελματική εκπαίδευση
Νέα βιβλία αλλά λιγότερη ύλη, στροφή προς τις φυσικές επιστήμες, αύξηση των εργαστηρίων και των ρηξικέλευθων προγραμμάτων και διατήρηση της φιλοσοφίας της «διαθεματικότητας» προτείνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προς το υπουργείο Παιδείας εν όψει της αλλαγής των αναλυτικών προγραμμάτων των σχολείων. Την ίδια στιγμή, όμως, σύμβουλοι του Ινστιτούτου κάνουν λόγο για συνεχή «υποβάθμιση των σπουδών σε όλα τα επίπεδα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης της χώρας, με οδυνηρές επιπτώσεις στην παραγωγικότητά της». Ετσι, ζητούν τη δημιουργία δέκα τουλάχιστον πρότυπων Λυκείων Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα προσφέρουν εκπαίδευση υψηλής στάθμης σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, ενώ θα συνεργάζονται απευθείας με τις βιομηχανίες και τις επιχειρήσεις της χώρας.
--------------------------------------------------------------------------------
Νέες αλλαγές στα σχολικά βιβλία προτείνει, μεταξύ άλλων, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προς το υπουργείο Παιδείας
--------------------------------------------------------------------------------
Στην πρώτη άτυπη πρόταση που ολοκλήρωσαν σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και σύντομα αναμένεται να αποσταλεί στο υπουργείο Παιδείας προτείνονται αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ακόμη, επανέρχεται το θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο, ωστόσο, αποτελεί «κόκκινο πανί» για τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Μαζί με τα νέα βιβλία που - αν η πρόταση του Ινστιτούτου γίνει δεκτή - αλλάζουν ξανά, θα διαμορφωθεί και πλούσιο ηλεκτρονικό υλικό το οποίο θα τα «συνοδεύσει» στα σχολεία. Η πλήρης μελέτη εκπόνησης των αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα προβλέπεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ως το 2010, ενώ τα μέλη του Ινστιτούτου θέτουν ως χρονικό ορίζοντα για την πιλοτική εφαρμογή τους την περίοδο 2011-2013, με τελική εφαρμογή την περίοδο 2013-2015.
Στην πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, την οποία εξασφάλισε «Το Βήμα της Κυριακής», αναφέρεται ότι ένα από τα βασικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει το υπουργείο Παιδείας είναι εκείνο της σχολικής διαρροής.
Τρεις είναι οι βασικές εκπαιδευτικές στρατηγικές στις οποίες θα στηριχθούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα:
* Ενίσχυση της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας, γλωσσομάθεια και επέκταση των μαθημάτων ξένων γλωσσών και επιμονή στις βασικές δεξιότητες των Μαθηματικών.
*Ενίσχυση των μαθημάτων και των προγραμμάτων που αφορούν το περιβάλλον, την Υγεία, την πολιτική διαπαιδαγώγηση (εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη σε συνδυασμό με την εκπαίδευση του πολίτη του μέλλοντος).
* Προώθηση πολιτικών προγραμμάτων για τον πολιτισμό και την τεχνολογική εκπαίδευση.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει επίσης στο υπουργείο Παιδείας τη δημιουργία δέκα τουλάχιστον πρότυπων Λυκείων Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα οποία θα προσφέρουν εκπαίδευση υψηλής στάθμης σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις και θα συνεργάζονται απευθείας με τις βιομηχανίες και τις επιχειρήσεις. Το Ινστιτούτο προτείνει αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, ανανέωση του συνόλου του σχολικού εξοπλισμού κάθε δέκα χρόνια, επιλογή καθηγητών που θα είναι αναλόγων προσόντων με εκείνους της Γενικής Εκπαίδευσης και συνολική αλλαγή προσανατολισμού της τεχνικής εκπαίδευσης.
ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
Εφημερίδα: Το ΒΗΜΑ, 15/06/2008 , Σελ.: A53
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου